بیمه عیوب پنهان، مزیتی جدید برای ساختمان

معاون ساختمان و مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اطمینان خریداران از کیفیت مسکن، ساختمان های کشور از بیمه ‘عیوب پنهان’ برخوردار می شوند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، حامد مظاهریان با اعلام این خبر گفت: ساختمان به عنوان کالای گران که هر خانوار ایرانی خریداری می کند؛ باید دارای تضمینی باشد و این مهم توسط وزارت راه و شهرسازی از طریق بیمه عیوب پنهان اجرایی می شود.
وی ادامه داد: بر این اساس ساختمان های احداثی را پیمانکار و سازنده آن تضمین می کنند که در طی زمان سالم بماند و تاسیسات، سازه و نمای آن بدون مشکل باشد.
مظاهریان اظهار داشت: به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی از طریق بیمه عمر پنهان درصدد آن است که به خریداران و خانواده های ایرانی اطمینان دهد ساختمان ها دارای کیفیت مطلوبی هستند.
وی با بیان اینکه ضعیف ترین ساختمان و سازه ها در روستاهای کشور هستند، گفت: ضروری است که روند مسئولیت‌ها در حوزه ساخت‌ و ساز با هدف اینکه مهندس ناظر تا کجا برای ساختمان مسئولیت دارد و چه کسی جبران نقص‌ها را بعد از ساختن برعهده می‌گیرد مشخص شود.
معاون ساختمان و مسکن وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: هم اکنون ۸۰ درصد واحدهای مسکونی کشور دارای اسکلت و مقاوم هستند که تلاش می شود این میزان به ۱۰۰ درصد برسد.
معاون ساختمان و مسکن وزیر راه و شهرسازی به همراه عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست به عنوان نماینده دولت به میاندوآب سفر کرده اند.
بر اساس این گزارش، بیمه عیوب پنهان هرگونه نقصی در سازه های اصلی و جانبی ساختمان ناشی از طراحی غلط، اجرای نادرست، مواد و مصالح معیوب در طی مدت اعتبار بیمه نامه که به بیمه گر اعلام شود و در زمان صدور گواهی پایان کار به وسیله بیمه گذار و گواهی تایید بازرس فنی آشکار نشده باشد را تحت پوشش قرار می‌دهد.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;