بومی سازی نورافکن صنعتی ضد انفجار


نورافکن ضد انفجار در دانشگاه مراغه با قیمتی ۳۰ تا ۷۰ درصد ارزان تر از مدلهای مشابه خارجی طراحی و ساخته شد.




 

به گزارش تاسیسات نیوز، این طرح در مدت دو سال از سوی دو محقق رشته پلیمر و الکترونیک طراحی و ساخته شده و هم اکنون به تولید انبوه رسیده و در بسیاری از شرکتهای داخلی از جمله ایران خودرو مورد استفاده قرار گرفته است.

شرکت تولید کننده این نورافکن با کشورهایی از جمله عراق، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و امارات قرارداد صادرات امضا کرده است.

یکی از مخترعان نورافکن ضد انفجار و عضو هیات علمی دانشگاه مراغه، گفت: این طرح دارای ۱۰۰ نوع تنوع محصول بوده که در مصارف صنعتی و نیمه صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد و دارای سه سال گارانتی تعویض است.

حسین احمدی آغویه افزود: تمام تجهیزات، لوازم و طراحی این نورافکن از جمله طراحی، ساخت و چاپ برد، چراغ و بدنه آن با مواد اولیه ایرانی طراحی و روانه بازار میشود.

وی مراحل ساخت این نورافکن را شامل طراحی، چاپ برد، مونتاژ و آب بندی اعلام و یادآوری کرد: آب بندی این طرح با استفاده از مواد پلیمری داخلی انجام میشود.

نورافکن ضد انفجار توسط حسین احمدی آغویه و اصغر احمدی آغویه در اداره ثبت اختراعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به شماره ۴۹۴۵۱ به ثبت رسیده است. احمدی آغویه ادامه داد: این نورافکن بیشتر در واحدهای صنعتی کاربرد دارد.

پایان پیام /.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;