به جامعه مهندسین کم لطفی می شود

به گزارش تاسیسات نیوز، فرهمندنیا، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با بیان اینکه به جامعه متخصصین در ساخت و ساز کم لطفی شده، اظهار کرد: تعرفه دستمزد مهندسان ناظر بسیار ناچیز است.
محمد فرهمندنیا در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه به جامعه متخصصین در ساخت و ساز کم لطفی شده، اظهار کرد: تعرفه دستمزد مهندسان ناظر با توجه به تخصص و مسئولیتی که آنها در پروژه های ساخت و ساز دارند، بسیار ناچیز است.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: در گلستان ظرف سال های گذشته تعرفه مهندسان ناظر بر ساخت سازه نه تنها افزایش نداشته که متاسفانه روند کاهشی هم داشته است.
وی با بیان اینکه در زمینه دستمزد اهمیت کار این قشر نادیده گرفته شده و از آنها حمایتی نمی شود، ادامه داد: مهندسین اصلی ترین ارکان حوزه ساخت و ساز هستند چرا که مسئولیت مهندس نسبت به ساختمان مادام العمر است.
فرهمندنیا ادامه داد: مشاورین املاک مبالغ خوبی از انعقاد یک ساختمان می گیرند در حالیکه این رقم برای مهندسین در طی یک سال متناسب با خدماتی که ارایه می دهند، نیست.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: هزینه های ساخت و ساز از طرف شورای مرکزی اعلام می شود که درصدی از آن به عنوان تعرفه دستمزد مهندسان ناظر در نظر گرفته می شود.
وی خواستار مناسب سازی دستمزد مهندسان ناظر با خدماتشان شد و اظهار کرد: وقتی دستمزد مهندسان ناظر را بسیار پائین محاسبه می کنند ناگزیر این افراد به شغل دوم روی خواهند آورد که در نهایت این روند آسیب زا خواهد بود.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان، اضافه کرد: بسیاری از افراد معتقدند افزایش دستمزد مهندسان ناظر منجر به تورم بیشتر می شود درحالیکه برای مقابله با تورم باید مانع افزایش قیمت زمین و سایر اقلام ساخت و ساز باید شوند.
وی افزایش ۲۰ درصدی تعرفه حق الزحمه مهندسین برای سال آینده را اقدامی مناسب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اینکه هرساله تعرفه جدید دستمزد مهندسان ناظر را چند ماه پس از آغاز سال جدید اعلام می کردند این افزایش ۲۰ درصدی یک اقدام هوشمندانه برای حمایت از مهمندسان ناظر است.
فرهمندنیا در خاتمه خواستار واقعی سازی هزینه های ساخت و ساز شد و گفت: تنها در این صورت است که تعرفه حق الزحمه مهندسین به درستی محاسبه خواهد شد و به این ترتیب حق کسی ضایع نمی شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;