بهره وری، بدون شاخص های بهداشت ایمنی و محیط زیست عملی نیست

 

 ارتقا شاخص های بهره وری و رقابتی، کاهش هزینه های تولید و توسعه پایدار بدون در نظر گرفتن شاخص های بهداشت ایمنی و محیط زیست عملی نیست.

 



به گزارش تاسیسات نیوز، محمدکاظم نوری در نخستین دوره ارتقا شاخص های HSE (بهداشت ایمنی و محیط زیست)که به منظور افزایش سطح دانش و مهارت مدیران و کارشناسان ایمیدرو و واحدهای تابعه در تهران برپا شده، تاکید کرد: ارتقا شاخص های بهداشت ایمنی و محیط زیست به کاهش هزینه ها می انجامد.

 

وی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را افزایش مهارت نیروهای بخش اچ.اس.ایی در واحدها و شرکت های تابعه ایمیدرو دانست، به گونه ای که همسو با راهبردهای جدید تدوین شده، انجام ماموریت ها در مسیر برنامه های کلان دولت یازدهم و چشم انداز 20 ساله باشد.

 

مدیر بخش بهداشت ایمنی و محیط زیست ایمیدرو، افزود: طی سال های گذشته تبدیل منابع به ثروت با ارتقای شاخص های اچ.اس.ایی همراه بوده و بهره برداری بهینه از منابع هر بنگاه تولیدی یا خدماتی که شامل نیروی انسانی، محیط زیست، انرژی و امور مالی است، باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی تاکید کرد: استفاده از منابع یادشده، پیامد بازدهی بالا، کاهش هزینه ها و رقابت پذیری بنگاه را به دنبال خواهد داشت.

 

نوری اضافه کرد: زمانی که سلامت نیروی انسانی در محیط کار در چارچوب استانداردهای روز تعریف شده باشد، عوامل تولید مورد حفاظت قرار گرفته و این اقدام ارتقای شاخص های بهره وری را در پی خواهد داشت.

 

این مقام مسئول افزود: حفاظت از محیط زیست به معنای استفاده بهینه از مواد طبیعی و کاهش آلودگی ها است که در جهت توسعه پایدار باید به آن توجه شود.

 

شمس الدین سیاسی راد مدیر بخش آموزش ایمیدرو نیز گفت: این دوره آموزشی با توجه به تغییر راهبردهای دولت تدبیر و امید برگزار شده و الگویی برای بخش معدن و صنایع معدنی کشور خواهد شد.

 

وی با تاکید بر آنکه بدون آموزش مستمر نمی توان به سازمانی پیشرو و سرآمد تبدیل شد، اظهار داشت: اصلی ترین موضوع در این مسیر توجه به شاخص های بهداشت ایمنی و محیط زیست است و در این مسیر اجازه نداریم به هر قیمتی به توسعه و ثروت دست پیدا کنیم.

 

مدیر بخش آموزش ایمیدرو تصریح کرد: بهبود شاخص های اچ.اس.ایی نیازمند کسب دانش و مهارت و همچنین افزایش کیفیت در نظام مدیریت این حوزه است.

 

به گفته وی، یکپارچه شدن منافع اقتصادی بنگاه ها و منافع اجتماعی یکی از آثار بزرگ مدیریت اچ.اس.ایی در هر مجموعه ای تلقی می شود.

 

سیاسی راد افزود: نظامنامه ای در حوزه آموزش تهیه شده که نحوه آموزش در آن براساس مدل اعتباری است و اعطای ‘ گروه تشویقی’ به نیروهای تحت آموزش پیش بینی شده است.

 

مدت این دوره آموزشی 11 هفته در نظر گرفته شده و روزهای آخر هفته تا خرداد ماه 1394 و در محل ساختمان شماره 2 ایمیدرو پیگیری می شود.

پایان پیام /.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;