بهره برداری از 4 نیروگاه خورشیدی

به گزارش تاسیسات نیوز، چهار نیروگاه خورشیدی در سبزوار بهره برداری شد.

 

 

 

این نیروگاههای خورشیدی پنج کیلوواتی در منازل مسکونی کارکنان بازنشسته سپاه دربهره برداری از 4 نیروگاه خورشیدی در سبزوار مراسمی با حضور فرمانده تیپ 47 مهندسی رزمی سپاه سبزوار به بهره برداری رسید.





مسئول کانون بازنشستگان سپاه استانی خراسان رضوی در این مراسم گفت: ساخت هر نیروگاه پنج کیلوواتی 250میلیون ریال هزینه دارد و برای نصب آن 45مترمربع مساحت لازم است .




غلامرضا محمد پور افزود: با نصب این نیروگاهها میانگین تولید و فروش برق یک خانواده به شرکت برق ماهیانه 6 تا هفت میلیون ریال است و در مدت سه و نیم سال هزینه نصب آن تامین می شود.




او گفت: ساخت و نصب این نیروگاهها از پارسال در خراسان رضوی آغاز و تاکنون 29نیروگاه خورشیدی در این استان را ه اندازی شده و سبزوار دومین شهر خراسان رضوی پس از مشهد است که نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در آن راه اندازی شده است.




فرمانده تیپ 47مهندسی رزمی سپاه سبزوار هم گفت: این طرح به صورت طرح ملی در کشور تصویب شده و وزارت نیرو بر اساس تفاهمنامه در مدت 20 سال برق تولید شده را به صورت تضمینی خریداری می کند.





سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا داجلری افزود: استفاده از انرژیهای رایگان و پاک سبب جلوگیری از اسراف انرژیهای تجدیدناپذیر، افزایش تولید ملی و کاهش آلودگی محیط زیست می شود.





در سال اقتصاد مقاومتی، “تولید و اشتغال” از مباحث موضوع انرژی است و استفاده از نیروگاههای خورشیدی سبب حفظ انرژیهای فسیلی برای آیندگان و ذخیره منابع ملی می شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;