انتخاب بهترین شیوه تعمیر؛ کار سخت برای تکنسین‌ها

تکنسین‌ها اغلب باید درباره انتخاب بهترین شیوه برای تعمیرات تصمیم بگیرند. انتخاب شیوه و راهکار درست و مناسب، کلید موفقیت در تعمیرات محسوب می‌شود. انتخاب شیوه غلط و نامناسب می‌تواند منجر به تعمیر با مشکلات فراوان، از دست دادن درآمد و خدشه‌دار شدن شهرت تعمیرکار شود. مدیریت این خطرات بخشی از شغلی است که هر تکنسین تعمیر و خدمات با آن سر و کار دارد.
نشتی مبرد، معمول‌ترین مثالی است که تکنسین‌ها با آن مواجه می‌شوند. در برخی از سیستم‌های جز به جز، پیدا کردن منبع نشتی می‌تواند دشوار و وقت‌گیر باشد. یک راهکار می‌تواند اضافه کردن مبرد به سیستم باشد و امیدوار بود که میزان نشتی آنقدر کوچک و ناچیز باشد که سیستم برای مدت زمان کافی بتواند به کار خود ادامه دهد. اما این راهکار خیلی خوبی نیست، زیرا این سیستم ممکن است تا قبل از خرابی مجدد، تنها برای مدت زمان خیلی کوتاهی کار کند. راهکار دیگر اما اضافه کردن یک سیلانت به همراه مبرد است تا محل نشتی را بپوشاند. این راهکار ممکن است موفق باشد و ممکن است نباشد. بهترین راهکار اما چیست؟ بهترین راهکار یافتن محل نشتی و تعمیر آن است. این راهکار ممکن است پرهزینه‌تر و وقت‌گیرتر باشد، اما اگر به درستی انجام شود، نشتی با اطمینان کامل تعمیر می‌شود.
اگر محل نشتی مبرد در کویل باشد، آیا باید کویل را تعمیر کرد یا جایگزین؟ به طور کلی، تعمیر کویل برای مصرف‌کننده ارزان‌تر و برای تکنسین سریع‌تر خواهد بود، اما یک خطر قطعی در این کار وجود دارد. اگر به هر دلیلی با تعمیر کویل، این مشکل برطرف نشود که در بسیاری اوقات نیز تعمیر جواب نمی‌دهد، هم زمان و هم موادی که در روند تعمیر استفاده می‌شوند، اتلاف خواهد شد و در نهایت باید کویل خراب با یک کویل نو جایگزین شود که در این شرایط هزینه دو چندان می‌شود. بنابراین امن‌ترین راهکار با کمترین خطر جایگزین کردن یا تعویض کویل است. در هر دوی این سناریوها، تکنسین‌ها با یک تصمیم «خطر در برابر پاداش» مواجه می‌شوند؛ تلاش برای هزینه کمتر به نفع مشتری یا انجام ایمن‌ترین اقدام و تعمیر درست نشتی.
در حین یک تعمیر عمده، گاهی پیش می‌آید که تکنسین‌ها با استفاده مجدد از برخی عناصر و قطعات اصلی سیستم، باعث کاهش هزینه برای مصرف‌کننده می‌شوند. به‌عنوان مثال، هنگام جایگزین کردن یک کمپرسور، بهترین کار این است که کنتاکتور کمپرسور و قطعات مربوط به راه‌اندازی آن را تعویض کرد. اما این قطعات ممکن است همچنان در شرایط دیگری قابل استفاده باشند و این احتمال وجود دارد که تکنسین‌ها مجدداً از آن‌ها در روند تعمیر استفاده کنند و باعث کاهش هزینه شوند. با این حال، می‌توان گفت این کار یک تصمیم منطقی و مدبرانه نیست، بلکه همچنان یک تصمیم «خطر در برابر پاداش» است.
هنگام انتخاب بهترین راهکار برای تعمیر، چندین عامل وجود دارد که باید در نظر گرفت؛ یکی از آ‌ن‌ها در نظر گرفتن هزینه بازگشت به همان تعمیر یا تعمیرات مازاد بر آن است. مجدداً سناریوی نشتی مبرد را مثال می‌زنیم؛ هزینه بهبود دوباره مبرد، تعمیر یا جایگزین کردن قطعه محل نشتی، تخلیه سیستم و اضافه کردن مبرد به سیستم، همگی از عواملی هستند که در انتخاب راهکار مناسب و درست برای تعمیر تاثیرگذار هستند.
همچنین در شرایط مواجهه با چنین تصمیماتی، بهترین کار گفت‌وگو با ناظر و صاحب تجهیزات است. ممکن است عوامل نامشخصی وجود داشته باشد که بتواند به گزینش انتخاب بهتر برای تعمیر کمک کند. به‌عنوان مثال، مالک ممکن است روی تعمیرات سیستم در آینده‌ای نزدیک برنامه‌ریزی کرده باشد و همین امر باعث شود که هزینه نسبتاً کمتری را در شرایط فعلی بخواهد برای تعمیر داشته باشد.
در نهایت، در نظر داشته باشید که همیشه سعی کنید بهترین توصیه‌ها و پیشنهادات را به مشتری ارایه دهید و همچنین به او بگویید که اگر این تجهیزات و سیستم برای خود شما بود، کدام راهکار تعمیراتی را  انتخاب می‌کردید.
ترجمه: سعید سعیدی
منبع achrnews
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;