آب به جای مبرد

چیلر با تکنولوژی جدید

شرکت «گرین ترمال انرژی» که مقر آن در شهر بلک‌پول انگلستان است، چیلری را با نام eChiller تولید کرده که از آب به‌عنوان مایع مبرد اصلی خود استفاده می‌کند. ای‌چیلر در واقع الهام گرفته از طراحی آلمانی است که از آب خالص (R718) به‌عنوان مبرد استفاده می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز به نقل از کولینگ پست، ای‌چیلر از محصولات شرکت  Efficient Energy GmbH (در نزدیکی مونیخ) است که از سوی تیم حرفه‌ای این شرکت توسعه، تولید و توزیع می‌شود. گفته می‌شود استفاده از آب خالص به‌عنوان مبرد به‌جای گازهای دارای ترکیبات فلوردار به‌منظور خنک کردن فرآیندهای صنعتی، دیتاسنترها، اتاق‌های سرور و همچنین فضای داخلی ساختمان‌ها بسیار ایده‌آل است.
این گزارش حاکی است، ظرفیت سرمایش ای‌چیلر بسته به نوع مدل، از ۲۰ تا ۴۵ کیلووات متغیر است، این در حالی است که این ظرفیت به‌صورت ماژولار می‌تواند تا ۳۰۰ کیلووات هم افزایش پیدا کند.
این محصول برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه Chillventa رونمایی عمومی شد و اکنون ۸ سال از توسعه آن می‌گذرد. ای‌چیلر در ۲ نسخه تک‌مرحله‌ای و دو مرحله‌ای با ۲ ظرفیت تبرید در دسترس است، اما در صورتیکه با یک دستگاه دیگر ادغام شود، می‌تواند در فضای بیرونی نیز نصب شود. از این چیلر در حال حاضر برای تولید هوای خنک در AHUS استفاده می‌شود. از تولیدات دیگر این شرکت می‌توان به ماژول پمپ هیدرونیک و کنترل Master / Slave اشاره کرد.
گری برادنت، مدیر شرکت «گرین ترمال انرژی» تصریح کرد که این چیلر می‌تواند دمای خروجی ۱۵ درجه سانتی‌گراد را حتی در دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد فراهم کند. چیلر مذکور با بهره‌مندی از سیستم مکانیکی هیبریدی به‌علاوه مکانیسم خنک‌کن آزاد این قابلیت را دارد که SEER 11 تحویل دهد.
ترجمه: سعید سعیدی
منبع cooling post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;