بنگاه های املاک، با فارغ التحصیلان آکادمیک اداره خواهد شد

رئیس دانشگاه اتحادیه املاک گفت: ۹ سال از تاسیس دانشگاه اتحادیه املاک می‌گذرد و در جشن ۱۰ سالگی ۲۰۰۰ نفر فارغ التحصیل خواهیم داشت.
به گزارش تاسیسات نیوز، الهه پاک نیت، با بیان اینکه بهمن ماه سال ۱۳۹۰ دانشگاه علمی کاربردی اتحادیه مشاوران املاک تاسیس شد که در حال حاضر همه اقشار و همه سنین در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، گفت: دیدگاه اولیه این بود که مشاوران املاک به این دانشگاه بیایند و دانش حقوقی، اخلاق حرفه‌ای و فنون مذاکره را کسب کنند. دومین هدف این بود افرادی را جذب کنیم و پرورش بدهیم که جذب دفاتر مشاوره املاک شوند.
فارغ التحصیلان جذب دفاتر املاک می شوند
رئیس دانشگاه علمی کاربردی اتحادیه مشاوران املاک افزود: زمانی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت صحبت کردیم، قرار بر این شد که هریک از فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب دفاتر املاک شوند. از سوی دیگر دفاتر املاک نیز مجاب شوند که این فارغ التحصیلان در دفتر آنها کار کنند. این امر می توانست به این صورت باشد که خود آن فرد در اینجا تحصیل کند یا یکی از فارغ التحصیلان این دانشگاه را جذب دفتر خودشان کنند. این موضوع برای مشاوران املاک اجباری نیست ولی جزو اهداف دانشگاه علمی کاربردی مشاوران املاک است.
او در پاسخ به سؤالی در خصوص تأثیر این دانشگاه در ارتقاء سطح سواد اعضای اتحادیه مشاوران املاک، اظهار کرد: مطمئنا آگاهی کسانی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند بالا می‌رود و در تنظیم قراردادها مشکلات کمتری برای آنان پیش می‌آید و در حال حاضر هم مراجعات آنها به مراجع قضائی و اتحادیه کمتر شده است. یعنی از وقتی دانش این افراد بالا رفته بهداشت قضایی پیش آمده است. خود دانشجویان اذعان دارند به اینکه وقتی به دانش حقوقی کسب و کار و اخلاق حرفه‌ای مسلط می‌شوند لاجرم خطاها و مشکلات احتمالی کمتر می‌شود.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی اتحادیه مشاوران املاک در خصوص میزان استقبال از این دانشگاه نیز گفت: تاکنون نزدیک ۲ هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند و امید داریم در جشن ۱۰ سالگی ۲ هزار نفر فارغ التحصیل داشته باشیم. ما اینجا رشته‌های حقوقی را داریم و ضمن اینکه تنها دانشگاهی هستیم که رشته مشاوره املاک را داریم که علاقمندان می‌توانند در دو مقطع کاردانی و کارشناسی تحصیل داشته باشند.
هم اکنون ۷۰۰ نفر در دانشگاه املاک تحصیل می‌کنند
او افزود: با تأسیس این دانشگاه انگیزه ایجاد شد تا برخی افراد ادامه تحصیل بدهند و بعد برای گرفتن جواز اقدام کنند و نیاز دیدند که بخواهند سطح دانش خودشان را در حیطه ای که کار می‌کنند بالا ببرند و در حال حاضر حدود ۷۰۰ نفر در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
پاک نیت ادامه داد: ما مجوز مرکز رشد و نوآوری را هم داریم و مراکزی که به عنوان مرکز رشد و نوآوری شناخته می‌شوند با برگزاری استارت آپ ها و رویدادهای شتاب جهت رشد و نوآوری در صنف مدنظر تلاش می‌کنند. این امر باعث شده که ما نشست‌های هم اندیشی داشته باشیم و بتوانیم طرح ها و ایده‌های دوستان را جذب کنیم. بررسی این طرح‌ها باعث می‌شود که افراد بیشتری جذب شوند و شغل‌هایی که شاید جای آنها در جامعه ما خالی است به نوعی عملیاتی شوند.
کارگاه مجازی کتاب خوانی با حضور دانشجویان اتحادیه املاک
او با اشاره به برگزاری کارگاه مجازی کتاب خوانی در هفته کتاب طی روزهای ۲۴ تا ۳۰ آبان اظهار کرد: با توجه به اپیدمی ویروس کرونا و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، این کارگاه را به صورت مجازی برگزار کردیم و هدف ما این است که این کارگاه در طول سال برپا باشد. در مرحله اول از دوستانمان شامل اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی اتحادیه مشاوران املاک خواستیم در حیطه کاری و تحصیلی خودشان کتاب و یا مقاله‌ای را تألیف کنند. از آنها خواستیم کتاب‌هایی که تاکنون تألیف کرده‌اند را معرفی کنند و حتی می‌توانند از خودشان فیلم کوتاه بگیرند و چالش «من و کتابخانه ام» را راه اندازی کردیم و قرار بر این شده دانشجویانی که کتابخانه دارند در این چالش شرکت کنند تا بهترین عکس‌ها را انتخاب کنیم و به مسابقه بگذاریم. اول از نمایشگاه مجازی کتاب شروع می‌کنیم و بعد کم کم به سمت کتابخانه الکترونیکی کتاب‌هایی که مؤلف آنها اعضای خودمان هستند، سوق می‌دهیم.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی اتحادیه مشاوران املاک در خصوص دیگر فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه، گفت: کافه کتاب همان مرکز رشد و نوآوری ما است که نشست‌های هم اندیشی در آنجا برگزار می‌شود. چندین نشست برگزار شد و از دوستان نواندیش دعوت کرده‌ایم که می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خودشان را به تبادل بگذارند و در نهایت طرح‌های نوینی که مدنظر دارند را به اجرا در بیاورند تا عملیاتی شوند.
او ادامه داد: این کافه کتاب به نوعی مرکز نواندیشی ما است و می‌خواستیم جایی باشد که دوستان بدون هیچ دغدغه‌ای دور هم جمع شوند و تبادل نظر کنند و ایده نو برای ما ارائه کنند. همچنین در نظر داریم یک دفتر نشریه راه اندازی کنیم. جالب است اساتید هم گفتند می‌خواهیم با این نشریه همکاری کنیم. اگر بتوانیم سه نسخه چاپ کنیم، مجوز می‌گیریم و دفتر نشریه را راه اندازی می‌کنیم.
پاک نیت در پایان تصریح کرد: در نظر داریم که یک کانون مشاوره راه اندازی کنیم تا مشاوره‌های حقوقی، کارآفرینی، روانشناسی و چند مورد دیگر در آن انجام شود. من تاکنون ندیده‌ام دانشگاهی کانون مشاوره داشته باشد و همه مشاوره‌ها را انجام دهد.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;