برگزاری کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در کرمان

 

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته ماهان گفت: نخستین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران در کرمان برگزار می‌شود.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، حسین محبی اظهار داشت: توسعه روزافزون علوم و فناوری در شاخه‌های مختلف مهندسی عمران، هماهنگی جامعه علمی و مهندسی کشور با این پیشرفت‌ها به اشتراک‌گذاری دستاوردها را ضروری می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان کرمان در زمینه‌های صنعت، معدن و خدمات افزود: بر همین اساس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته درصدد بر آمد تا نخستین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین را برگزار کند.

محبی تصریح کرد: این کنفرانس با هدف ایجاد فضای طرح آخرین دستاوردهای علمی در این زمینه برنامه‌ریزی شده و صاحب‌نظران دانشگاهی، جامعه مهندسی و تولیدکنندگان مصالح و سازه‌ها را گرد آورده تا بهره‌گیری از آخرین پیشرفت‌های علمی و صنعتی موجود تسهیل و تسریع و زمینه‌های توسعه آنها فراهم شود.

وی بیان داشت: برگزارکنندگان این کنفرانس دو روزه، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، وزارت راه و شهرسازی «مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی»، دانشگاه کوئینزلند استرالیا با همکاری شرکت ارتعاشات صنعتی ایران هستند.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته ماهان در زمینه برنامه‌های کنفرانس به فارس گفت: ارائه مقالات، برگزاری نشست‌های تخصصی و سخنرانی‌های کلیدی، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه تخصصی جانبی از برنامه‌های این کنفرانس است.

وی عنوان کرد: همچنین نخستین کنفرانس ملی تأسیسات نوین ساختمانی و جشنواره بزرگ روز مهندس با حمایت دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته پنجم اسفند همزمان با روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی برگزار می‌شود.

محبی در زمینه اهداف و ضرورت‌های برگزاری این کنفرانس گفت: بخش ساختمان و مسکن به عنوان بزرگ‌ترین بخش مصرف‌کننده انرژی کشور، رقم بسیار بالایی از مصرف انرژی را به خود اختصاص داده و با وجود تلاش‌های فراوان مراجع ذیربط و به ویژه شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در این بخش همچنان رشد مصرف و شدت مصرف انرژی در بخش تاسیسات ساختمان بسیار بالاتر از استانداردهای جهانی است.

 

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان استان کرمان در زمینه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و مراکز علمی، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته درصدد برآمد تا کنفرانس ملی تاسیسات نوین ساختمانی را با رویکردی نو نسبت به تاسیسات ساختمان برگزار کند.

محبی تصریح کرد: در این همایش با گردآوری نظرات اساتید، دانشجویان و صاحب‌نظران بخش تاسیسات کشور در تلاش هستیم تا گامی کوچک در راستای تحول صنعت تاسیسات ساختمانی کشور و در راستای پیشِ رو برداشتن موانع موجود بر داریم.

وی گفت: دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با همکاری وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزاری این همایش را برعهده دارند.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;