برگزاری وبینار TOD

عصر روز سه شنبه مورخ ۲۵ آبان ماه سال جاری، کمیسیون تخصصی ترافیک نظام مهندسی استان تهران وبینار نیم روزه تحت عنوان توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) را برگزار کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، ارایه دهندگان این وبینار آقایان دکتر امیر رضا ممدوحی عضو هیات علمی دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس ، دکتر شهاب الدین کرمانشاهی عضو هیات علمی دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران  و سرکار خانم مهندس محبوبه ذاکری معاون مطالعات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و اعضای پنل این وبینار آقای دکتر محمد محمدی نژاد نماینده کمیسیون تخصصی ترافیک سازمان و سرکار خانم مهندس فرزانه سوزنچی معاون فنی شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی مترو تهران بودند.
در بخش اول این وبینار که با حضور اعضای سازمان و متخصصین ترافیک و شهرسازی برگزار شد، به بررسی تاریخچه جهانی مقوله (TOD) پرداخته شد و دلایل تغییر رویکرد از خودرو محوری به انسان محوری در سیر تکامل برنامه ریزی شهری تشریح گردید و عملکرد شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی مترو تهران در موضوع تلفیق کاربری زمین با حمل و نقل عمومی در محل ایستگاه های مترو ارائه گردید.
در بخش دوم چالش ها و فرصت های تحقق پذیری (TOD) در شهر تهران و همچنین تغییر نگرش به مقوله توسعه مبتنی برحمل و نقل عمومی با توجه به شرایط کشور و شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت لازم به ذکر است که در مرداد ماه سال جاری از سامانه ملی ارزیابی طرح های توسعه و عمران شهری مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) با عنوان” سامانه ساطح” توسط وزارت راه و شهرسازی رونمایی گردید. همچنین در برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران (۱۴۰۲-۱۳۹۸) به روز رسانی طرح های جامع و تفصیلی با رویکرد (TOD) پیش بینی شده است.
این وبینار تخصصی، دومین وبینار از سلسله برنامه های آموزشی و ترویجی کمیسیون تخصصی ترافیک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در سال جاری بود که با توجه به استقبال صورت گرفته توسط متخصصین و مهندسین ترافیک و سایر رشته ها تا پایان سال جاری برگزاری ۳ وبینار تخصصی دیگری نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.
منبع نظام مهندسی تهران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;