برگزاری نشست تاسيسات ساختمانی و بهره‌وری انرژی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خانه خبر گیتی پسند، نشست نقش تاسيسات ساختماني در بهره‌وري انرژي و بالا رفتن عمر مفيد ساختمان امروز با حضور هيئت رئيسه سازمان نظام مهندسي تهران و ميزباني گروه صنايع گيتي پسند گيتي‌پسند و همكاري مجتمع رسانه اي ساختمان در آخرين روز از نمايشگاه بين المللي صنعت ساختمان برگزار شد. 





در اين نشست حبيب‌ا… بيطرف رئيس سازمان نظام مهندسي تهران با اشاره به اينكه هر ساختماني از بخش‌هاي مختلفي تشكيل مي‌شود كه مهم‌ترين بخش آن مربوط به فونداسيون و سازه است گفت: سازه نقش بسيار مهمي در پايداري ساختمان و افزايش عمر مفيد ساختمان و دسترسي هاي ساختمان دارد.





بيطرف افزود: معماري بخش دوم ساختمان است كه در يك ساختمان وجود اجزاي مورد نياز در كنار هم با يك رابطه منطقي و قابل قبول براي آسايش ساكنان دستاورد مهندسان معمار در بخش ساختمان است.

 

 

 

 

وي بخش تاسيسات مكانيكي را نيز از بخش‌هاي بسيار مهم و تاثيرگذار در بهره‌برداري ساختمان دانست و اظهار داشت: اين تاسيسات مكانيكي شامل موتورخانه، لوله‌كشي‌ها، آسانسورها و همچنين تجهيزات و سرمايش و گرمايش است كه مجموعه‌اي بسيار مهمي را در ساختمان‌ها تشكيل مي‌دهند.

 

 

 

 

وي تاسيسات برقي را بخش بعدي يك ساختمان دانست و گفت: تاسيسات برقي عمدتا قصد روشنايي و تامين را انرژي ساختمان را انجام مي‌دهند.

 

 

 

 

همچنين مقدم عضو هيئت رئيسه سازمان نظام مهندسي ساختمان با اشاره به نقش تاسيسات ساختمان در افزايش عمر مفيد ساختمان گفت: در صنعت ساخت‌وساز شهري سازنده بهره‌بردار نيست و سازمان نظام مهندسي و متوليان ساخت‌وساز نيز به شكلي عمل مي‌كنند كه سازنده لزوما بهره‌برداري نيست.

 

 

 

 

وي افزود: متاسفانه در قسمت‌هاي بهينه‌سازي مصرف انرژي در بخش تاسيسات مكانيكي برقي كه جزو قسمت‌هاي مهم براي بهره‌بردار هستند و در زمان بهره‌برداري ضعف خود را نشان مي‌دهند.

 

 

 

 

همچنين سعيد كروبي ديگر عضو هيئت رئيسه سازمان نظام مهندسي تهران با اشاره به اينكه صرفه‌جويي انرژي به دو روش قابل اجرا است گفت: بخشي از اين صرفه‌جويي انرژي در بخش تجهيزاتي است كه مصرف انرژي را كاهش مي دهند و بخش ديگري كه به صرفه‌جويي در بخش كاهش مصرف انرژي كمك مي‌كند مربوط به بخش اجرا است.

 

 

 

 

علاوه بر اين زرگر نيز با تاكيد بر ضرورت توجه به ايمني در دوره بهره‌برداري از ساختمان گفت: بحث ايمني در صنعت ساختمان به ويژه در بخش برق بسيار با اهميت است و علاوه بر اين مباحثي نظير ضوابط آتش‌نشاني، پدافند غيرعامل در اين زمينه مطرح است و در اين حوزه هم سازمان نظام مهندسي و هم وزارتخانه‌هاي ذي‌ربط وظايف مهمي بر عهده دارند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;