برگزاري مانور مديريت بحران و پدافند غيرعامل توسط آبفای تهران

مانور

13 شركت زيرمجموعه مانند البرز، گيلان، سمنان، مركزي و قم در اين مانور درگير خواهند بود و حدود دو هزار و 500 نفر طي چهار شبانه روز در اين مامور مشاركت مي كنند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران از برگزاري مانور مديريت بحران و پدافند غيرعامل توسط این شرکت خبر داد.

  مهندس “محمد پرورش در نشست مانور دور ميزي در آبگير بيلقان، با اعلام برگزاري مانور مديريت بحران و پدافند غيرعامل آبفا در روزهاي چهارم تا هفتم آبان ماه سال جاري همزمان با هفته پدافند غيرعامل، بر اهميت پدافند غيرعامل در بخش آب و فاضلاب كشور تاكيد كرد.

وي به تجربه خوب برگزاري مانور بحران در سال 89 توسط اين شركت اشاره كرد و گفت: با توجه به اهميت حوزه بحران در آبفاي تهران، مرکز مدیریت بحران آب با سه رويكرد فني تخصصي، امنيتي حاكميتي و اجتماعي رسانه اي تشكيل شد.

وي با بيان اينكه در حوزه پدافند غير عامل 100 درصد مسئوليت با ستاد است، گفت: 60 درصد از اين مانور در بحث بحران را شركت هاي جانشين و معين و 40 درصد را ستاد شركت آبفاي استان تهران برعهده دارد.

پرورش افزود: 13 شركت زيرمجموعه مانند البرز، گيلان، سمنان، مركزي و قم در اين مانور درگير خواهند بود و حدود دو هزار و 500 نفر طي چهار شبانه روز در اين مامور مشاركت مي كنند.

وي ادامه داد: 30 نهاد و سازمان خدماتي، بهداشتي نيز در مانور مديريت بحران و پدافند غيرعامل آبفا همكاري مي كنند.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران اظهار داشت: 89 سناريو براي اين مانور تعريف شده است كه 45 سناريو در موارد بحران، 19 سناريو در بحث پدافند و 25 سناريو مربوط به حوادث غيرمترقبه خواهد بود.

وي با بيان اينكه شركت آب و فاضلاب به دنبال اين است كه در موارد بحران آمادگي اش را بالا ببرد، گفت: از عمليات بارز اين مانور اين است كه تله متري تهران براي 24 ساعت از دسترس خارج و به صورت دستي اداره مي شود كه اين امر از وقوع يك مانور واقعي خبر مي دهد.

رییس مرکز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز در این نشست گفت: با هزينه اي افزون بر 20 ميليارد ريال، مانور آبرساني اضطراري برگزار مي شود.

مهندس “محمدرضا احمدنسب” افزود: سازمان هاي بيروني مانند هلال احمر، اورژانس، مترو و سازمان پدافندغیرعامل در اين مانور درگير هستند.

وي افزود: در مانور سال 89، سناريو پدافند وجود نداشت اما امسال 19 سناريو تعريف شده است كه همه سناريو ها داراي ريسك پذيري بالايي هستند.

وي خارج شدن تله متري تهران به مدت يك روز كامل و خارج شدن اتوماسيون اداري از مدار طي 24 ساعت را از جمله مانورهاي پدافند دانست و گفت: در سناريوهاي مديريت بحران، زلزله 7.2 ريشتري و خارج شدن يكسري تاسيسات از مدار و مطالعه‌های آبرساني اضطراري پيش بيني شده است.

 

وي افزود: در حالت عادي 35 مترمكعب در ثانيه آب براي شهر تهران تامين مي شود كه در اين مانور در قالب آبرساني اضطراري پنج مترمكعب در ثانيه (به ميزاني كه حيات شهروندان به خطر نيفتد) انجام مي شود.

ریيس مركز مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت آبفاي استان تهران اظهار داشت: مطالعاتي توسط مشاوران انجام شده و پنج تا شش سال است كه روي سناريوها كار مي شود و مانور براساس سناريوها انجام مي شود.

وي افزود: در مانور سال 89، حدود 50 سناريو وجود داشت كه فقط مديريت بحران بود و 100 درصد كار توسط استان هاي معين انجام شد اما مانور امسال در قالب 89 سناريو انجام مي شود كه 60 درصد از سناريوها را استان هاي معين و 40 درصد را همكاران شرکت آب و فاضلاب استان تهران انجام مي دهند و درواقع 100 درصد مانور پدافند توسط ستاد برگزار مي شود.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;