بررسی طرح «اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان» از هفته آینده

عضو کمیسیون عمران مجلس از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی طرح «اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان» در کمیسیون خبرداد و عنوان کرد: این موضوع از هفته آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با برنامه «معیار» درمورد بازنگری مجلس در قانون «نظام مهندسی ساختمان» گفت: این قانون که سال ۷۴ تصویب شده در حوزه اجرا به ویژه در بخش ساختمان های شخصی ساز با فراز و فرودهایی مواجه بوده است.
او با اشاره به اینکه این قانون بعد از گذشت ۲۵ سال از تصویب نیازمند اصلاحات جدی است، گفت: مجلس دهم تلاش هایی کرد که به نتیجه نرسید اما مجلس یازدهم هم اکنون طرح «اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان» را تهیه کرده است.
بدری از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی این طرح در کمیسیون عمران خبرداد و عنوان کرد: این موضوع از هفته آینده در دستور کار کارگروه ویژه کمیسیون عمران قرار خواهد گرفت.
عضو کمیسیون عمران مجلس به نکات قابل اصلاح این قانون نیز اشاره و بیان کرد: مباحثی مانند عضوگیری، انتخابات هیئت مدیره، نحوه انتخاب مهندسان و دستورالعملها از جمله مباحثی است که باید اصلاح شوند.
در ادامه، دکتر فرشاد مفاخر عدم علاقه دانشجویان و خلاقیت پایین دانشگاه ها در این حوزه را ناشی از ضعف آموزشی دانست و گفت: ما تعداد دانشگاه ها را خیلی افزایش دادیم اما از نظر کیفی آنگونه که باید عمل نکردیم.
او با اشاره به تأکید «قانون نظام مهندسی» بر لزوم توسعه فرهنگ و ارزشهای اسلامی در معماری گفت: این موضوع مهم، که در بیانیه گام دوم انقلاب هم به آن اشاره شده بر عهده مهندسان معماری است تا شهرهای کشورمان جنبه شهر بودن به معنای واقعی را به خود بگیرند.
مفاخر، ترویج و توسعه معماری معناگرا در جامعه را ضروری دانست و افزود: منظور از معماری معناگرا آن معماری است که مطابق با اسلام و فرهنگ ایرانی ما باشد اما برخی دانشکده های معماری، سبک های معماری مانند معماری یهود را تدریس می کنند که با فرهنگ ما کاملاً در تضاد است.
نائب رئیس گروه تخصصی معماری ساختمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: مردم به دنبال آسایش و آرامش بیشتر در خانه های خود هستند اما ما اتاق خواب هایی ساختیم که بیشتر شبیه انباری اند تا اتاق خواب و شخص عملاً آرامشی ندارد.
مفاخر آموزش صحیح سبک ایرانی معماری در دانشگاه ها و تعامل با نظام مهندسی ساختمان را ضروری خواند و اظهار کرد: اگر معماران ما از زیبایی های سبک معماری ایرانی آگاه شوند هیچ وقت دنبال سبک کلاسیک یونانی و رومی و غیره نمی روند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;