بررسی شکایات به آزمون نظام مهندسی از ۱۵ آذر

مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه: بعد از انتشار رسمی پاسخنامه آزمون نظام مهندسی از ۱۵ آذر به مدت یک هفته، سامانه وزارت راه شکایات را بررسی می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، حامد مانی فر درباره آزمون نظام مهندسی که در تاریخ ۱۸ و ۱۹ مهر برگزار شد، گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسی مطابق با ماده ۲۱ آیین نامه نظام مهندسی ساختمان است و براساس قانون وزارت راه و شهرسازی برای صدور و تمدید مجوز اقدام به برگزاری آزمون می‌کند.
وی ادامه داد: فرایند برگزاری آزمون مبتنی بر رعایت امنیت و رعایت اصول فنی و مهندسی است و در فرایند طراحی سوال ۲ گروه فعالیت می‌کنند گروه اساتید و اهل فن و گروه امنیت فضای کار که تحت نظر وزارت راه و شهر سازی فعالیت می‌کند.
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به اعتراض شرکت کنندگان مبنی بر اینکه پاسخ سوالات طراحی شده در منابع ذکر شده نیست، افزود: بعد از طراحی سوال، اساتید پیشنهاد خود را ارائه می‌دهند و سوالات غربالگری و در نهایت وارد شناسنامه سوال‌ها می‌شود که در این شناسنامه نام طراح سوال و پاسخ سوال مشخص شده است.
مانی فر بیان کرد: در مجموع ۳۷ دفترچه در آزمون طراحی و امنیت ازمون تامین شد و بعد از برگزاری آزمون و انتشار پاسخ نامه به داوطلبان فرصت می‌دهیم تا نقطه نظرات خود را به ما منعکس کنند.
وی افزود: نباید حرف از سختی یا مشکلی سوالات به میان بیاید، زیرا هر فردی که در این آزمون شرکت می‌کند حداقل باید سه سال سابقه حرفه‌ای داشته باشد.
مانی فر گفت: این آزمون به صورت جزوه باز بود و بیش از ۶۰ درصد سوالات در کتاب قانون مقررات ملی ساختمان قابل استخراج است و نیازی به مراجعه به منابع دیگر نیست و هر شخصی از نمره ۱۰۰ نمره ۵۰ را کسب کند قبول است و افراد زیادی این نمره را کسب کردند.
منبع خبرگزاری صدا و سیما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;