بررسی راهکارهای توسعه صادرات خدمات نظام مهندسی به افریقا

دومین نشست به‌منظور بررسی راهکارهای صدور خدمات مهندسی و کالا به بازار آفریقا با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری کنگو برگزار شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، در این نشست که به همت دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی، به میزبانی شرکت صنایع مشاور مبتکران گلدیران و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری دموکراتیک کنگو، رئیس و ارکان دبیرخانه توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و نماینده شورای مرکزی در این دبیرخانه، عضو هیأت مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان تهران و نمایندگان شرکت‌های تولیدی و خدماتی و تجاری حوزه صنعت ساختمان برگزار شد، موضوعات صدور خدمات و کالاهای مربوط به صنعت ساختمان موردبررسی قرار گرفت.
ابتدای جلسه مهندس لطفی مدیرعامل شرکت صنایع مشاور مبتکران ضمن عرض خیرمقدم به معرفی شرکت گلدیران اقدام نمود و اظهار کرد: پس‌ازاینکه شرکت LG به دلیل تحریم‌ها از ایران رفت، شرکت گلدیران تصمیم گرفت که در راستای توسعه و ارتقا تولیدات خود تغییر روش داده و تولیدات خانگی خود را بنام جی پلاس توسعه داده و در بازار کالای خانگی عرضه نماید. وی در خصوص صدور خدمات مهندسی و کالاهای مرتبط به کشورهای آفریقایی اعلام آمادگی کرد.
در این جلسه دکتر مقدم راد، مهندس سید مرتضی سیف زاده، دکتر عابدی، مهندس گلچین و به‌عنوان ارکان دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات مهندسی، توضیحات جامع و کاملی در مورد اهداف جلسه و روند فعالیت‌های جلسات قبل ارائه نمودند و صادرات کالاهای مهندسی را در کنار صادرات خدمات مهندسی نه‌تنها امکان‌پذیر بلکه مکمل یکدیگر دانستند.
همچنین مدیران عامل و نمایندگان شرکت‌های حاضر در جلسه، به معرفی و توضیحات در مورد پتانسیل مجموعه‌های خود پرداختند و ضمن بیان مشکلات در چارچوب موضوع به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
دکتر شریعت سفیر کشورمان در جمهوری دموکراتیک کنگو، ضمن استقبال از اهداف سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران و دبیرخانه توسعه صادرات خدمات مهندسی توضیحات کامل و جامعی در مورد این کشور ارائه نمود.
محمدجواد شریعت، کشور کنگو را دارای پتانسیل بسیار زیاد در این حوزه عنوان نمود و گفت: کشور کنگو ازنظر منابع طبیعی و خام ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد. وی ضمن تشریح ظرفیت‌های این کشور، به بیان سوابق روابط ایران با این کشور پرداخت.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری دموکراتیک کنگو ضمن اعلام آمادگی همکاری‌های همه‌جانبه، گسترش ارتباطات را نیازمند همکاری سایر مسئولین دانست و افزود: با توجه به موضوع رقابت در بازار این کشور، همت و تلاش شرکت‌ها و سرمایه‌داران ایرانی و مسئولین کشور لازم و ضروری است.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;