بررسی انواع بالابر ساختمانی در بازار

به گزارش تاسیسات نیوز، بدلیل اینکه مصالح ساختمانی بسیار سنگین هستند. لذا نمی‌توانید بدون بهره گیری از یک ابزار مخصوص برای این کار، چنین مصالح سنگینی را مادامی که تمام نکات امنیتی در نظر گرفته شده است، جا به جا کنید. برای این منظور نیاز به یک بالابر ساختمانی سه فاز یا تک فاز دارید.
قیمت بالابر ساختمانی
بالابر ساختمانی که گاها با عناوینی مانند بالابر مصالح نیز شناخته شده می باشد، یک نوع وسیله حمل بار است که در اختیار کارگاه‌های ساختمان سازی قرار می‌گیرد. در هنگام تهیه یک بالابر ساختمانی به نکات بسیار مهمی مانند قیمت بالابر ساختمانی و کیفیت اجزای تشکیل دهنده آن باید توجه بیشتری داشت. اینکه چه عواملی بر قیمت بالابر ساختمانی تاثیر گذار هستند؟ و یا اینکه در هنگام تهیه کردن این تجهیز ساختمانی لازم است که چه مباحث امنیتی را در باب قیمت بالابر ساختمانی لحاظ کنیم؟
آشنایی با انواع بالابر ساختمانی
بالابرهای ساختمانی بسته به اینکه نیروی برق خود را چگونه تامین می‌کنند در دو نوع تکفاز و سه فاز دسته‌بندی می‌شوند. تناژهای مختلف بالابر مصالح از مهمترین فاکتورها در تعیین قیمت بالابر ساختمانی هستند. در انتخاب بالابرهای ساختمانی با دو مقوله نوع برق تکفاز و سه فاز روبرو هستیم که هر کدام سهم بسزایی در تعیین قیمت بالابر ساختمانی را دارا می‌باشد.
امنیت در قیمت بالابر ساختمانی تاثیرگذار است؟
در تشریح انواع بالابر ساختمانی، اولین نکته که بسیار پررنگ شده و به چشم خواهد آمد، تفاوت آشکار میان قدرت و ظرفیت مدل‌های سه فاز در مقابل گونه‌های تکفاز می‌باشد. اما آیا اینکه قدرت را ملاک خودمان کنیم می‌تواند تمام نیازهای ما را پاسخگو باشد؟
بالابر ساختمانی باید در سطح فعالیت ساختمانی ما به راحتی و با کمترین مانعی و البته کاملا امن کار کند. بدین ترتیب لازم است تا این دستگاه تماما با سطح امکانات فضای ساخت و ساز ما هماهنگی داشته باشد. به این ترتیب اگر چه بالابر ساختمانی سه فاز قدرتمندتر می‌شود؛ اما تامین شرایط امن در کارکرد برق سه فاز هم کار ساده‌ای نیست.
اجزای بالابر ساختمانی
بالابر ساختمانی از آن دست ماشین آلات است که در مونتاژ آن تعداد بسیار قطعه فنی مورد استفاده قرار گرفته است. تمام این قطعات فنی به ترتیبی مهندسی شده در کنار هم قرار می‌گیرند تا بتوانند شرایط حمل ایمن و مطمئن انواع مصالح ساختمانی را تامین سازند. برخی از مهمترین اجرای بالابر ساختمانی به قرار زیر می‌باشند.
– الکتروموتور در بالابرساختمانی:
مهمترین عضو در تشریح فنی انواع بالابر ساختمانی متوجه موتور آن است. قدرت الکتروموتور، معرف ظرفیت بالابر ساختمانی در حمل مصالح می‌باشد. این بخش از بالابر ساختمانی در انواع الکتروموتور تک فاز و الکتروموتور سه فاز همراه با قدرت های متنوع از ۲.۲ کیلووات تا بیش از ۷.۵ کیلووات در بالابر ساختمانی تعبیه خواهد شد. الکتروموتورها را تقریبا می توان در صدر گران‌ترین قطعات بالابر ساختمانی قرار داد. به این ترتیب نقش آنها در تعیین قیمت بالابر ساختمانی بسیار پر رنگ است.
-شاسی یا استراکچر در بالابر ساختمانی:
در تعریف‌های مهندسی به هر نوع ساختار فلزی که با هدف نصب تجهیزاتی طراحی شده است، استراکچر گفته می‌شود. در بالابر ساختمانی لازم است تا شاسی متناسب با ظرفیت حمل بار انتخاب شود تا به این ترتیب در تامین امنیت دستگاه توانمند باشیم. شاسی در انتخاب رنج  قیمت بالابر ساختمانی تاثیر گذار است. شاسی‌های بزرگتر باعث افزایش قیمت بالابر ساختمانی خواهد شد.
-گیربکس در بالابر ساختمانی:
– از جمله قطعات تاثیر گذار در قیمت بالابر ساختمانی گیربکس نصب شده در آنها می‌باشد. در طراحی تجهیزات موتوری لازم است تا به نوعی سرعت بالای موتورهای برقی را تحت کنترل داشته باشیم. انواع گیربکس‌ها برای تامین این اهداف در انواع ماشین آلات موتوری مانند بالابر ساختمانی حضور دارند. گیربکس خوب  قیمت بالابر ساختمانی به مقدار چشمگیری زیاد خواهد کرد.
-نقش قرقره در بالابر ساختمانی:
×  قرقره محل جمع آوری سیم بکسل در بالابر ساختمانی است. این قطعه همراه با لوله های آهنی و دو عدد پولی در اتصال با شفت خروجی گیربکس قرار خواهد گرفت و همراه با نحوه چرخش آمده از جانب گیربکس می تواند سیم بکسل دستگاه را جمع آوری نموده و یا آن را باز کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;