برج های خنک کننده در شهر تمدن

برج های خنک کننده در شهر تمدن

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، با سفر رئیس جمهور محترم دولت تدبیر و امید به شهر همدان، نیروگاه مفتح این شهر مجهز به برج خنک کننده میشود.

خسرو سامری با اشاره به اینکه رئیس جمهور به همراه تعدادی از وزرا روز سه‎شنبه سوم شهریور ماه وارد همدان می‌‏شوند، اظهار داشت: در این سفر برنامه‎های متعددی برای کاروان تدبیر و امید در نظر گرفته شده که تمامی آنها برای پوشش و انعکاس به رسانه‎ها اطلاع‎رسانی می‎شود.

وی افتتاح برج خنک‎کن نیروگاه مفتح همدان در سفر رئیس جمهور به همدان را یکی از مهمترین پروژه‎ها دانست و گفت: اجرای سه برج خشک‏‌کن برای تبدیل سیستم تر به خشک نیروگاه مفتح پیش‌‏بینی شده که یکی از این برجها در سفر رئیس جمهور به همدان افتتاح می‎شود.

سامری با اشاره به اینکه نخستین برج خشک‎کن در مدت زمان نزدیک به 3 سال اجرایی شده است، گفت: برای اجرای این پروژه 48 میلیارد تومان هزینه شده و این پروژه به عنوان پایلوت در نیروگاه مفتح اجرایی شده که در صورت پاسخ دادن امکان اجرای آن در سایر نیروگاه‎ها نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سیستم خنک‎کننده سابق برای هر واحد 3 میلیون مترمکعب آب مصرف می‌‏شد، تصریح کرد: با بهره‎برداری از این پروژه میزان مصرف آب در هر واحد نیروگاه 600 هزار مترمکعب کاهش داشته و به دو میلیون و 400 هزار مترمکعب می‏‌رسد.
معاون برنامه‎ریزی استاندار همدان با تاکید بر اینکه نیروگاه مفتح در گذشته به سبب محدودیت منابع آبی با تمام ظرفیت خود کار نمی‎کرد، گفت: با بهره‎برداری از پروژه برج خشک کن ظرفیت تولید این نیروگاه افزایش می‏‎یابد.

وی بیان کرد: پروژه خط انتقال پساب فاضلاب به نیروگاه مفتح همدان نیز در سفر رئیس جهور به همدان افتتاح می‌شود که برای این پروژه نزدیک به 86 میلیارد تومان هزینه شده و سالانه باید 15 میلیون مترمکعب پساب به نیروگاه مفتح منتقل شود.
سامری همچنین از افتتاح و کلنگ‎زنی 35 طرح عمرانی، خدماتی، تولیدی و زیربنایی در سفر رئیس جمهور به همدان خبر داد و گفت: برای این طرحها دو هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار ارزی و ریالی هزینه شده که بخش قابل توجهی مشارکت بخش خصوصی و دولتی بوده است.

وی تصریح کرد: آزادراه همدان-ساوه، کارخانجه تولیدی رزن صاف تولیدکننده فویل آلومینیومی، پروژه‎های آبیاری تحت فشار، 6 هزار و 901 واحد مسکن مهر، 44 کیلومتر راه چهارخطه و 33 کیلومتر راه روستایی در این سفر به بهره‌‏برداری می‏‌رسد.

معاون استاندار همدان عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان همدان عملیات اجرایی پتروشیمی ابن‎سینا آغاز می‎شود که برای اجرای آن به 800 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری ارزی و ریالی نیاز دارد.

سامری با اشاره به اینکه باید از فرصت حضور رئیس جمهور در همدان بهترین بهره‎برداری را داشت، گفت: در این سفر عملیات اجرایی فروسیلیس نهاوند، کارخانه تولید قطعات بتنی پیش‎ساخته و هتل 5 ستاره هما از هتلهای زنجیره‌ای شرکت شستا آغاز می‌شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;