براي نجات كرج از آلايندگي كمك كنيد

به گزارش تاسیسات نیوز ، نيروگاه منتظر قائم در مسير درستي براي كاهش آلايندگي قرار گرفته و بايد تلاش شود اين روند ادامه يابد.اگرچه تغييرات اقليمي و جمعيتي در كرج باعث شده اين شهر و مجموعا استان البرز جايگاه خود را به عنوان يك منطقه تفرجگاهي مثل لواسانات تقريبا از دست بدهد اما همچنان قابليت هاي زيادي در اين زمينه دارد.

مهدی مهرور، فرماندار فردیس كرج با اشاره به اينكه به رغم تلاش هاي صورت گرفته و برخلاف آنچه در گذشته براي كرج پيش بيني شده بود امروز كرج شهري با 5/2 ميليون جمعيت و يكي از 5 شهر آلوده كشور است و حتي از رتبه پنجم در سال 90 به رتبه دوم در سالجاري رسيده است ضرورت توجه به الزامات زيست محيطي در بخش‌هاي مختلف را مورد تاكيد قرار داد.

در اين راستا اقداماتي چون برنامه ريزي براي كاهش آلايندگي واحدهاي توليدي، ساماندهي وضعيت حمل و نقل استان و ارتقاي راندمان مصرف انرژي خانگي در دستور كار دستگاههاي متولي قرار گرفته است.

به گفته مهرور يكي از واحدهايي كه در اين چارچوب مورد توجه خاص قرار گرفته نيروگاه سيكل تركيبي منتظر قائم است كه به واسطه جانمايي و محل استقرارش در كانون تمركز سازمان حفاظت محيط زيست قرار داشته است.

نيروگاه منتظر قائم در مركز شهري 500 هزار نفري قرار گرفته و به همين دليل جلسات متعددي براي بررسي وضعيت اين واحد برگزار شد كه در چارچوب آن تمامي دستگاههايي كه به نوعي مي توانند به حل مشكلات زيست محيطي اين نيروگاه كمك كنند متعهد به كمك  شده اند.

به هرحال واقعيت اين است كه امكان خارج كردن اين نيروگاه از مدار وجود ندارد و انتقال آن به خارج از بافت مسكوني لااقل در كوتاه مدت ممكن نيست. به همين جهت در اولين گام تلاش شده گاز مصرفي اين واحد حتي در شرايط اضطرار زماني تامين شود.

همگام با كاهش آلايندگي نيروگاه گام بزرگي براي توسعه فضاي سبز آن برداشته شده كه مي تواند تا حدود زيادي فشار گازهاي آلاينده را پوشش دهد و به خروج آن از وضعيت بحران كمك شايان توجهي كند.

براساس اظهارات مهرور، بعد ديگر كاهش آلايندگي استان يعني افزايش راندمان مصرف انرژي خانگي و مديريت حمل و نقل از جمله مواردي است كه به جد در حال پيگيري است و تلاش شده همه دستگاهها توليد خود را معطوف حل اين مشكل كنند.

مهرور با يادآوري اينكه مستخدمان دولت در هر جايگاه و مقامي علاوه بر نقش حكومتي يك نقش شهروندي هم دارند از ضرورت كاهش آلايندگي كرج و تلاش براي كمك به حل مشكلات واحدهايي چون نيروگاه منتظر قائم گفت كه خوشبختانه در مسير درستي قرار گرفته است.






انتهای پیام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;