بتون های خود تعمیر شونده: آینده ساختمان های سبز

بتون های خود تعمیر شونده: آینده ساختمان های سبز

بزودی سازندگان خانه ها، عایق ها را در دیواره های خانه رشد می دهند و آجرها به جای پخت درکوره در یک قالب پرورش می دهند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، تولیدکنندگان مصالح سنتی از قبیل آجر و عایق، منابع طبیعی بسیار زیادی را مصرف می کنند. برطبق اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا صنعت ساختمان (تجاری و مسکونی) 40% از زباله های دفنی و 40% گاز دی اکسید کربن جهان را تولید می کند. همچنین محصولات ساختمانی یکی از مصرف کننده های بزرگ مواد و انرژی های تجدید ناپذیر می باشند .

 

برای کاهش اثرات زیست محیطی ساختمانها ، دانشمندان و کارفرمایان درحال خلق محصولاتی هستند که به جای ساخته شدن،  پرورش یابند.

 

محققان یک موسسه تحقیقاتی(Cradle to Cradle Product Innovation Challenge ) نشان داد چگونه می توان با استفاده از منابع زیستی تجدید پذیر برای ساختمانها یک پرده سبز ایجاد کرد و به سمت ساختمان های سبز پیش رفت.

هدف این موسسه، تولید محصولات ایمن با استفاده از انرژی های تجدید پذیر است که بطور کامل قابل بازیافت می باشد.

 

شرکت bioMason آجری از محصولات جانبی باکتریایی تولید کرده است که ذرات شن را در یک شبکه به هم می چسباند؛ این شبکه به قدری قوی است که می تواند به عنوان مصالح ساختمانی در خانه ها به کار رود.

 

تنها پنج روز طول می کشد تا باکتری ها یک سیمان طبیعی شبیه مرجان درست کنند که مجموعه را بهم چسبانده و به آجر تبدیل می کند. پس بدون ماده اولیه و حرارت، آجر ساختمانی تولید        می شود. این شیوه صرفه جویی زیادی در هزینه ها نیز دارد، چراکه 40% هزینه آجر ساختمانی مربوط به سوخت کوره پخت می باشد .

 

در پروسه آجر زیستی از مواد زائد مانند اوره و باکتریهای معمولی که در نمک و عصاره مخمر رشد می کنند استفاده می شود. سازندگان در حال آزمایش برای استفاده از آب دریا برای آوردن محصول به مناطقی که به آب شیرین دسترسی ندارند هستند .

 

شرکت Ecovative نیز یک عایق از جنس قارچ تولیدکرده  است که از مواد زائد کشاورزی نظیر ساقه گیاه و پوسته سبوس که به وسیله قارچ میسیلیوم به هم چسبیده اند تشکیل می شود.

 

قارچ ها می توانند در یک قالب یا حفره دیوار رشد کرده و یک عایق ساختمانی ایجاد کنند. آنها را می توان به صورت عایق فومی افشانه ای روی دیوار ساختمان دمید.

 

عایق نهایی، دربرابر آتش مقاوم بوده و کاملاً به کود تبدیل می شود و نیز هیچ فرمالدئید یا ترکیب آلی فرار مضر دیگری ندارد. این ماده همچنین می تواند به عنوان کمپوست مورد استفاده قرار بگیرد. پس از باز کردن بسته می توان فوم را داخل باغچه انداخت .

 

باکتریهایی که در آب و هوای خشک رشد می کنند به ساخت بتونی که خودش را ترمیم کند کمک می کنند. این باکتری ها با بتون ترکیب شده و به عنوان بخشی از فضولات خود کربنات کلسیم آزاد می کنند. این مواد مانند سنگ آهک سوراخها و ترک های بتونها را پر کرده و منجر به طولانی تر شدن عمر آن و کاهش هزینه تعمیر و نگهداری می گردند .

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;