بتن هوشمند گرمازا و ضد انفجاری

 بتن هوشمند گرمازا و ضد انفجاری

مقاومت و فشردگی این نوع بتن که از دانش علمی بسیار بالایی برخوردار بوده و در نوع خود بی‌نظیر است، متناسب با شدت ضربه وارده به آن افزایش می‌یابد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، اجرای طرح «بتن هوشمند گرمازا» از یخ‌زدگی جاده‌ها به ویژه پل‌ها جلوگیری می‌شود در این طرح از فن‌آوری نانو استفاده شده است که بتن‌های خود تراکم الیافی، جریان برق ۲۴ ولت بین یک تا۵۰ درجه بتن را گرم می‌کند. این فن‌آوری در نواحی سردسیر و گردنه‌ها از یخ‌زدن و تخریب جاده‌ها جلوگیری می‌کند.

عوارض زیست محیطی، ضایعات تخریب آسفالت، بتن، تاسیسات راه‌ها را از جمله مشکلات نمک پاشی جاده‌ها در عملیات راهداری زمستانی و جلوگیری از یخ زدگی نام برد. طرح ابتکاری بتن هوشمند گرمازا دارنده عنوان مدال طلا و مهمترین اختراع از مسابقات جهانی دستاوردهای علمی ‌و تکنولوژی ۲۰۰۷ در کشور رومانی است.

این فناوری که باتکنولوژی‌های نانو وبتن‌های خودتراکم الیافی ساخته‌شده، مانع از یخ‌زدگی جاده خواهد شد و با برق ‪ ۲۴ولت نیز گرم و از راه دور نیز کنترل می‌شود. کارآیی این نوع بتن بیشتر در جاده و باند فرودگاه است که با تنظیم دمای سطح جاده بطور هوشمند مانع از یخ‌زدگی جاده و همچنین باند فرودگاه می‌شود.

 

این طرح توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین به صورت پایلوت طراحی و اجرا شده است.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;