با چکاپ لوله‌کشی ساختمان و لوله ‌بازکنی از خسارت‌های آینده جلوگیری کنید

گذشت چندین سال از عمر هر ساختمانی موجب قدیمی و فرسوده شدن اجزای آن می‌شود و به همین دلیل خواه، ناخواه باید برای تعمیر و بازسازی آنها دست به کار شد. یکی از تاسیسات و اجزای مهم در ساختمان، لوله‌ها هستند. برای ورود و خروج گاز و آب در ساختمان مسیرهای جداگانه‌ای تعریف می‌شود. ولی آنچه معمولا بیشتر نیاز به ترمیم و تعویض پیدا می‌کند، لوله‌های آب هستند. با توجه به جنسی که برای لوله‌های آب حین ساختمان‌سازی انتخاب می‌شود، طول عمر و کیفیت متفاوتی خواهند داشت. مثلا لوله‌های فلزی در بناهای قدیمی بیشتر کاربرد داشتند که ممکن بود با ضربه یا زنگ‌زدگی، دچار ترکیدگی و پوسیدگی شوند. ولی امروزه بیشتر لوله‌های پی‌وی‌سی در ساختمان‌سازی به کار می‌روند، چون طول عمر بیشتری دارند. چه در حال بازسازی یا ساختن بنای جدید باشید، چه به‌طور ناگهانی با نشت آب و نم‌ دادن دیوار مواجه شوید، همیشه باید نیروهای متخصص لوله‌کشی ساختمان و لوله ‌بازکنی را در لیست افراد آشنای خود قرار دهید.
لوله‌کشی ساختمان
همیشه نباید منتظر وقوع یک اتفاق ناخوشایند یا فاجعه باشیم تا برای بازسازی خانه خود دست به کار شویم. هر فردی می‌داند چند سال از عمر خانه‌اش گذشته است و آیا در این مدت سیستم لوله‌کشی ساختمان تعویض شده است یا خیر. معمولا هر واحد باید به‌طور جداگانه برای تعویض لوله‌های آب خود اقدام کند. ولی در مورد تعویض لوله‌کشی ساختمان، هیئت مدیره تصمیم می‌گیرند. از آنجایی‌که خروجی‌های آب یا فاضلاب اغلب در ساختمان‌ها مشترک است، مشکلاتی که می‌تواند در لوله‌کشی ساختمان به وجود آید، اغلب در همین دسته قرار می‌گیرند.
فارغ از سوراخ شدن یا ترکیدن لوله‌های آب، تعویض به موقع آنها می‌تواند از مشکلات احتمالی آینده جلوگیری کند. علاوه بر آن کیفیت آب مصرفی را بهبود می‌بخشد، در صرفه‌جویی آب نقش دارد و حتی از وارد شدن صدمه به دیوار یا کفپوش و کابینت نیز جلوگیری می‌کند. به همین دلیل بهتر است با اطلاع از عمر مفید لوله‌کشی ساختمان و آپارتمان خود، پیش از وقوع اتفاق ناخوشایند جهت تعویض یا ترمیم لوله‌ها اقدام کنید.
 
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;