بازگشت فرج‌زاده‌ها

روح اله واصف، مدیرمسئول و سردبیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز: به نام خدا؛ همکاران گرامی سلام و خدا قوت، مهندس فرج‌زاده‌ها به عضویت شورای انتظامی نظام‌مهندسی ساختمان کشور درآمد.
خبر به ظاهر ساده و در حد عزل و نصب‌های معمول است. کسی عضو شورایی شده است و چند روزی خواهد بود و خواهد رفت. اما ابعاد این خبر بسیار جدی‌تر و خبر از اتفاقی خاص می‌دهد. بیایید از چند نظرگاه به این خبر نگاه کنیم.
اول این‌که مهندس فرج‌زاده‌ها که در زمان ریاست آقای مهندس هاشمی نفر دوم سازمان بود و در واقع به دلیل کثرت شغل‌های مهندس هاشمی این فرج زاده‌ها بود که سازمان را مدیریت می‌کرد؛ به ناگاه با نظر مهندس آخوندی از گردونه نفرات مؤثر کنار گذاشته شد و سازمان یکی از افراد مسلط خود را که از قضای روزگار بسیار سالم زیسته بود را از دست داد.
در این مدت فرج‌زاده‌ها به تهران آمد و مدیرکل فنی مهندسی سازمان تأمین اجتماعی کشور شد. در رأس مهمترین رکن ساخت بیمارستان کشور قرار گرفت و سال‌های طلایی ساخت بیمارستان را رونق بخشید. در انتخابات هیات رییسه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان تهران شرکت کرد و با وجود ناشناخته بودن در تهران رأی خوبی گرفت اما به هیات رییسه راه نیافت. مشاور عالی رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور آقای مهندس شکیب و نیز آقای دکتر اقبال شاکری نماینده مجلس شورای اسلامی شد و آماده می‌شد که از گروه تغییر و تحول کاندیدای هیات مدیره گروه تخصصی مکانیک نظام تهران شود که به سمتی جدید رفت و به سطحی عالی در سازمان وارد شد. این رفت بی‌دلیل و این بازگشت با دلیل بسیار مهم و قابل‌توجه است. شاید هنوز هم روزنه‌های شایسته سالاری بسته نشده است.
دوم این‌که هیات رییسه جدید سازمان نظام‌مهندسی کشور با این انتخاب نشان دادند برای مبارزه با فساد و رانت عزمی جدی دارند. ای‌کاش این روند را محکم ادامه دهند تا امیدمان بیهوده نباشد.
سوم این‌که با این انتخاب مهندس فرج‌زاده‌ها به عنوان عنصری بسیار تأثیرگذار و مهم از روند انتخابات گروه تخصصی مکانیک تهران خارج شد و گروه تغییر و تحول عضو بسیار باتجربه‌ای را از دست داد. باید منتظر ماند و دید که این گروه که بسیار جدی به گود انتخابات وارد شده است و کاندیداهایی بسیار نامدار دارد چه خواهد کرد.
چهارم این‌که آیا با ورود مهندس فرج‌زاده‌ها به ارکان سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور، افراد سالم و مجرب کهنه‌کار و پیشکسوت که در ادوار گذشته بی‌توجه به سابقه‌ها و رزومه‌های سیاسی، در پیشبرد سازمان مؤثر بوده‌اند به جایگاه خود و یا حداقل به عنوان مشاور به سازمان باز خواهند گشت؟
پنجم جدیت مهندس فرج‌زاده‌ها در مبارزه با پدرخوانده هاست. مصاحبه جنجالی و گفتگوی زنده با ایشان توسط تأسیسات نیوز در سال گذشته از این جدیت خبر می‌دهد. حال باید ببینیم تا چه حد به قول‌ها و وعده‌های خود پایبند است.
امیدواریم ورود فرج‌زاده‌ها فرجی تازه باشد از این ستون به آن ستون!
تا بعد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;