ایده ای از شرکت برق زنجان در قبال برق خورشیدی

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: این شرکت انرژی برق خورشیدی تولیدی از سوی مشترکان تجاری، خانگی، صنعتی و کشاورزی تحت پوشش این شرکت را خریداری می کند.

 

 

 

علیرضا علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فقط مشترکان خانگی، کشاورزی، صنعتی و تجاری تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان می توانند با تولید انرژی برق خورشیدی و فروش آن به این شرکت اقدام به کسب درآمد کنند.

 

 

 

به گفته وی، فروش انرژی برق خورشیدی تولیدی از سوی مشترکان بیان شده به وزارت نیرو طی قرارداد خرید تضمینی 20 ساله با مشترک منعقد می شود.

 

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: حداکثر ظرفیت احداث سامانه برای مشترکان این شرکت متناسب با ظرفیت انشعاب آنهاست.

 

 

 

علیزاده خاطرنشان کرد: ظرفیت قابل احداث برای مشترکان تک فاز 25 آمپر، حداکثر 5 کیلووات، سه فاز 32 آمپر با حداکثر 20 کیلو وات، مشترکان صنعتی و تجاری نیز متناسب با ظرفیت انشعاب آنان است.

 

 

 

وی ادامه داد: نرخ پایه خرید تضمینی برق از مشترکانی که از دانش فنی و طراحی برخوردار و با تجهیزات تولید داخلی راه اندازی می شود، حداکثر تا 30 درصد به نرخ پایه خرید اضافه می شود.

 

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: هزینه خرید و نصب دستگاه های تولید انرژی برق خورشیدی برعهده مشترکانی است که خواستار تولید این انرژی هستند.

 

 

 

علیزاده تاکید کرد: مشترکان باید این تجهیزات را در مکان هایی که به طور کامل نورگیر، به دور از سایه، ساختمان ها و درختان بلند باشد، نصب کنند.

 

 

 

وی اظهارکرد: تولید برق خورشیدی هیچ ارتباطی با برق مصرفی مشترکان ندارد و برای این انرژی کنتوری جداگانه نصب می شود.

 

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: صورت وضعیت انرژی برق تولیدی به مشترکان تولید کننده هر 2 ماه یک بار پرداخت می شود.

 

 

 

علیزاده خاطرنشان کرد: حداکثر در آمد ماهانه برای سامانه خورشیدی با ظرفیت پنج کیلووات حدود 600 تا 700 هزار تومان برای عاملان آن درآمدزایی دارد.

 

 

 

هم اکنون در استان زنجان 2 نیروگاه 100 کیلوواتی و سه مورد نیروگاه پنج کیلواتی خانگی نصب و در حال بهره برداری است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;