اگر قصد خرید کپسول آتش‌نشانی دارید بخوانید

همان‌طور که می‌دانید داشتن خاموش‌کننده‌های آتش‌نشانی در هر سازه و مکانی مهم و ضروری است. بسته به مساحت محیط، باید از کپسول‌هایی با سایزهای بزرگ یا کوچک استفاده شود. همچنین این موضوع که از چه نوع خاموش کننده‌ای باید استفاده کرد نیز بسیار اهمیت دارد. زیرا ممکن است نوع کپسولی که تهیه می‌کنید توانایی خاموش کردن آتش متریال‌های موجود در محیط را نداشته باشد.
به گزارش تاسیسات نیوز، از کپسول های آب و گاز و مایع برای خاموش کردن حریق‌های برقی نمی‌توان استفاده کرد. اما نکته مهم و با اهمیت بعدی که باید به آن بسیار دقت شود، شارژ کپسول آتش نشانی می‌باشد. دانستن این نکته و عمل به آن می‌تواند در مواقع خطر و بروز حادثه بسیار کارآمد و نجات‌دهنده باشد.
متاسفانه بسیاری مردم از اهمیت آن اطلاع ندارند، در نتیجه خیلی از افراد به آن عمل نمی‌کند. شارژ کردن کپسول اطفا حریق سبب می‌شود که اینگونه تجهیزات همیشه آماده به استفاده باشند. در این زمینه بهتر است بدانید که اگر حین آتش‌سوزی، از کپسول خاموش کننده استفاده کنید، باید حتما نسبت به شارژ آن اقدام کنید. همچنین اگر از آنها طی یک مدت زمان مشخص (طبق نوع خاموش کننده) استفاده نشود، باز هم نیاز به شارژ دارند.
خصوصیات لازم و اشتراکی خاموش کننده‌ها
تمامی کپسول‌ها برای اینکه کارکرد درست و صحیح داشته باشند، باید یک سری ویژگی‌های مشترک داشته باشند. از جمله این ویژگی‌ها، دارا بودن فشار داخل محفظه ۷atm و ۱۰۰psi است. میزان این فشار مشخص‌کننده توان خروجی و پرتاب مواد خاموش‌کننده روی شعله‌های آتش است.
همچنین برای جلوگیری از نزدیکی بیش از اندازه به حریق، کپسول‌ها باید توان پرتاب ۲ تا ۷ متر را داشته باشند. یکی دیگر از این خصوصیات، زمان تخلیه است. این واژه به این معناست که چه مدت طول می‌کشد تا محصول تخلیه شود. این زمان دارای استاندارد جهانی بوده و همه‌ی کپسول‌های آتش‌نشانی باید این استاندارد را رعایت کنند. توجه داشته باشید که اگر این زمان کوتاه باشد، امکان بازگشت شعله‌های حریق بیشتر است.
زمان بررسی و شارژ
همان‌طور که قبل‌تر گفته شد، زمان شارژ کپسول‌های اطفا حریق با یکدیگر متفاوت است. دلیل این تفاوت، نوع خاموش‌کننده می‌باشد. زمان شارژ کپسول‌های پودری هر ۱ سال یکبار است. فراموش نکنید که هر ۱ یا ۲ ماه یکبار باید کپسول‌های پودری را برای بازرسی چک کنید.
زمان شارژ کپسول آتش‌نشانی
همچنین کپسول‌های گاز کربن دی اکسید (CO2) را باید هر ۶ ماه بررسی و هر یک سال شارژ کرد. دقت داشته باشید که حتما بعد از هر بار استفاده از این نوع خاموش‌کننده ها، آنها را بررسی و شارژ نمایید. در زمان پر کردن دقت داشته باشید که تاریخ شارژ قبلی و بعدی باید روی بدنه محصول درج شود، تا کاربر از تاریخ بعدی شارژ آگاه باشد.
تست هیدرواستاتیک
این تست را برای تعیین استحکام و محکم بودن محفظه و همچنین نشان دادن نشتی مخزن انجام می‌دهند. از این تست در خطوط لوله، سیلندرهای گاز و تانکرهای سوخت نیز استفاده می‌کنند. روش این آزمون به این صورت است که محفظه کپسول را با فشاری دو برابر فشار عملکرد، تست می‌کنند تا از سالم بودن محفظه اطمینان حاصل کنند. پس از این آزمایش، یک گواهی سلامت فنی برای خاموش کننده صادر می‌گردد.
نمایندگی شارژ انواع کپسول
دقت داشته باشید که حتما خاموش‌کننده‌های خود را به مراکزی ببرید که تجهیزات استاندارد و لازم برای این کار را داشته باشند. فروشگاه رهاورد سرویس دهنده شارژ انواع کپسول‌های پودری، CO2، بیوورسال و … می‌باشد. همچنین خدمات در تعداد بالا و ارسال کپسول‌ها (۱۵ عدد به بالا) در تهران رایگان می‌باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;