اگر قصد خرید کولر گازی دارید بخوانید

با شروع فصل تابستان معمولا نیاز به کولرهای گازی در خانه افزایش پیدا می کند چرا که این کولر ها معمولا علاوه بر وظیفه ی که جهت خنک سازی محیط برعهده دارند و ظیفه ی ایجاد تهویه ی مطبوع را هم انجام می دهند که قبل از خرید کولر گازی باید به یکسری نکات توجه کنیم در ادامه شما را با انواع کولرگازی و کاربرد هرکدام و نکاتی که برای خرید کولرگازی باید در نظر بگیرید را به صورت مفصل توضیح می دهیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، کولر گازی ها انواع مختلفی دارند که باید به توجه به شرایط موجود و بودجه ای که در نظرداریم یکی از آن ها را انتخاب کنیم،عملکرد این کولر گازی ها به این صورت است که با دمیدن هوای سرد به بیرون هوای محیط را خنک و دلپذیر می کند و هوای گرم محیط را با قدرت مکشی که دارد به خود جذب می کند.در ادامه به معرفی انواع کولرهای گازی می پردازیم.
کولرهای گازی قابل حمل
اگر فقط نیاز دارید که یک فضای کوچک را سرد کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای فضای مورد نظر خود یک کولرگازی قابل حمل تهیه کنید که برای فضاهای کوچک مانند اتاق ها طراحی شده اند و در محیط های بزرگتر معمولا کارایی خوبی از خود نشان نمی دهند.
کولرهای گازی پنجره ای
معمولا این سیستم سرمایشی امروزه کمتر رایج است چون طبق نظر کاربران معمولا مصرف انرژی بالایی نسبت به سایر کولرهای گازی دارند و میزان سر و صدایی هم که تولید می کنند بیشتر از بقیه کولر ها است و برای نصب آن باید فضای پنجره را اشغال کنیم که جذابیت و زیبایی خاصی برای منزل شما ندارد.
کولر گازی دیواری یا اسپیلت
این دستگاه ها معمولا از دو بخش تشکیل شده است که بخش داخلی آن بر روی دیوار خانه نصب می شود و بخش خارجی آن در بیرون از منزل نصب می شود که وظیفه ی بخش خارجی تولید هوای سرد است و بخش داخلی وظیفه ی دمیدن این هوای سرد تولید شده در فضای خانه را دارد،این بخش داخلی و خارجی کولر گازی توسط لوله هایی به یکدیگر متصل می شود.
نکاتی برای خرید کولرگازی
توجه به زمان خرید
ما به شما پیشنهاد می کنیم که کولر گازی خود را در فصل زمستان که وسایل سرمایشی به حراج گذاشته می شوند تهیه کنید چون در فصل تابستان به علت وجود گرمای طاقت فرسا همه به سمت خرید اسپلیت می روند و باعث افزایش قیمت این محصول می شوند در حالی که در فصل زمستان می توانید این محصول را با قیمت پایین تری تهیه کنید.
انتخاب یک برند
در بازار معمولا انواع کولرهای گازی ها موجود است که نباید گول ظاهر زیبای بعضی از محصولات را بخوریم چرا که بعضی از محصولات باوجود ظاهر زیبا کیفیت بسیار پایینی دارند و بهتر است در انتخاب برندی که برای خرید مد نظر دارید دقت کنید .و از بهترین برند های کولر گازی موجود در بازار می توان به برند ال جی ،گری ،سامسونگ،جنرال و … اشاره کرد که کیفیت بالایی دارند.
ظرفیت و گنجایش کولر گازی
مهم ترین نکته در انتخاب کولر گازی توجه به ظرفیت این دستگاه با توجه به مساحت مورد نظر شما می باشد، در محاسبه ی ظرفیت مورد نظر برای انتخاب کولر گازی علاوه بر مساحت محیط باید عوامل دیگری مانند تعداد افراد حاضر در آن محیط را در نظر بگیریم تا در نهایت یک کولر گازی با ظرفیت مناسب برای محیط خود انتخاب کنیم.
کلاس های آب و هوایی موجود در کولر های گازی
مهندسان و طراحان کولر گازی معمولا برای هر کولر گازی یک کلاس آب و هوایی تعیین کرده اند که با توجه به کلاس آب و هوایی این دستگاه و شرایط آب و هوایی منطقه ی خود می توانید اقدام به انتخاب یک کولر گازی درست بکنید و این کلاس ها به صورت T۲، T۱ و T۳ می باشد که کلاس T۱ برای آب و هوای معتدل مورد استفاده قرار می گیرد ،کلاس T۲ که بیشتر برای مناطق سردسیر مورد استفاده قرار می گیرد  و کلاس آب و هوایی T۳ که بیشتر در مناطق گرمسیر مورد استفاده قرار می گیرد.
فناوری اینورتر
در کولر گازی های که فناری اینورتر دارند سبب می شود که صدای تولید شده به میزان قابل توجهی کاهش یابد و میزان مصرف انرژی هم بسیار کم می شود چون زمانی که دمای اتاق به دمای مطلوب خود می رسد کولر گازی از میزان دمای خود می کاهد و عملکرد خود را کاهش می دهد و با ثابت نگه داشتن دما سبب جلوگیری از اتلاف انرژی می شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;