اگر قصد خرید پارتیشن دارید بخوانید

به گزارش تاسیسات نیوز، اگر قصد اجرای پارتیشن شیشه ای تک جداره یا دو جداره را دارید، باید از قیمت روز آن مطلع باشید.
امروزه از پارتیشن شیشه ای به عنوان یک تفکیک کننده زیبا و مدرن استفاده می شود. یکی از زیبا ترین طراحی های داخلی سال ۱۴۰۱ استفاده از پارتیشن‌ های شیشه‌‌ ای تک جداره و دو جداره است. این پارتیشن‌ها زیبا، کاربردی و ارزان هستند. هر کدام از این پارتیشن ها مزایا، معایب و قیمت های متفاوتی دارند. برای سفارش پارتیشن شیشه ای اطلاع از مزایا و معایب هر کدام برای هر شخصی الزامی است. در ادامه مطلب با این دو نوع پارتیشن شیشه ای محبوب آشنا می شوید.
پارتیشن شیشه‌‌ای
 قطعا یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات طراحی داخلی ساختمان ها پارتیشن شیشه‌‌ای است. این محصول در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی طراحی می‌شوند. پارتیشن‌های شیشه‌‌ای نه تنها از فریم‌های با جنس‌های مختلف تولید می‌شوند، بلکه می‌تواند از شیشه‌های مختلفی نیز ساخته شوند. شیشه‌هایی که هزینه‌ها و کاربردهای مختلفی دارند. شیشه لاکوبل، شیشه سند بلاست، ساتینا، شیشه شفاف، مات و سکوریت، نوع شیشه هایی است که در پارتیشن شیشه ای استفاده می شود. پارتیشن شیشه ای انواع مختلفی دارد که پارتیشن شیشه ای تک جداره و دو جداره از پرکاربرد ترین نوع پارتیشن شیشه ای است .
پارتیشن شیشه‌‌ای دوجداره
پارتیشن‌های شیشه‌‌ای دو جداره پارتیشن‌هایی هستند که به نشکن بودن شهرت دارند. به طور کلی پارتیشن‌های شیشه‌‌ای تک جداره، دو جداره و چند جداره وجود دارند. پارتیشن‌های چند جداره نسبت به شکسته شدن از همه مقاومت بیشتری دارند، اما استفاده از این پارتیشن‌ها رایج نیست. پارتیشن‌های دو جداره از دو شیشه که با کمی فاصله از هم قرار گرفته‌‌اند، تشکیل شده است. در تولید این شیشه‌ها نیز پلاستیک به شکل ویژه ای استفاده شده است، به این معنی که هر شیشه در میان لایه‌‌ای از پلاستیک قرار گرفته است. این کار موجب شده در صورتی که شیشه شکست، فرو نریزد. پارتیشن‌ شیشه‌‌ای دو جداره از امنیت بالایی برخوردار است. زمانی که شیشه‌های این پارتیشن‌ها شکسته شود، به شکل پودری درمی‌آید. پارتیشن‌های دو جداره را نیز می‌توان در فریم‌های مختلف قرار داد. از جمله دیگر مزایای استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌‌ای دو جداره می‌توان به عایق بودن آن‌ها اشاره کرد. شیشه‌های چند جداره بهترین عایق برای صوت و گرما هستند، از این رو برای دفاتری که به دنبال کاهش هزینه‌ها در کنار عایق کردن فضا هستند، پیشنهاد می‌شود از پارتیشن‌های دو جداره استفاده کنید.
برای خرید پارتیشن شیشه‌‌ای دو جداره باید ۳ چیز را مد نظر قرار دهیدکه عبارت اند از:
  • نوع شیشه
  • نوع و طرح فریم
  • شرکت سازنده
البته که شرکت سازنده از نوع شیشه و فریم اهمیت بیشتری دارد. چرا که این شرکت است که قیمت و کیفیت محصولی که ارائه می دهد را تضمین می‌کند.
پارتیشن شیشه‌‌ای تک جداره
مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیتی که پارتیشن شیشه‌‌ ای تک جداره نسبت به نوع دو جداره دارد، هزینه‌های کمتر آن است. این شیشه‌ها قیمت کمتری در بازار دارند، بنابراین تولید کننده پارتیشن شیشه‌‌ای باید هزینه کمتری بپردازد. این پارتیشن‌ها وزن کمتری دارند. همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین نکاتی که هر طراح داخلی باید به آن توجه کند، وزن است. برخی سازه‌ها نمی‌توانند وزن زیادی تحمل کنند، از این رو هرچه وزن پارتیشن‌های شیشه‌‌ای کمتر باشد، استحکام ساختمان افزایش می‌یابد. فراموش نکنید پارتیشن‌های شیشه‌‌ای تک جداره عایق خوبی نیستند، بنابراین بهتر است از آن‌ها در مکان‌هایی استفاده کنید که نیاز به عایق صدا نباشد.
این پارتیشن‌ها به طور معمول از شیشه‌های غیر مات استفاده می‌کنند، بنابراین با استفاده از پارتیشن شیشه‌‌ای تک جداره می‌توان از حداکثر نور طبیعی محیط استفاده کنید. این موضوع می‌تواند هزینه‌های مربوط به روشنایی را نیز به شکل قابل توجهی کاهش دهد. این پارتیشن‌ها پدر سایر پارتیشن‌های شیشه‌‌ای به شمار می‌روند، از این رو نیاز به فناوری خاصی برای تولید ندارند. این که کدام یک از این شرکت‌ها را برای نصب و اجرای پارتیشن انتخاب کنید، وابسته به معیارها و انتظاراتی است که از یک تولید کننده پارتیشن دارید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;