اولین مرکز پايش آلودگي شهري کشور افتتاح می شود

معاون خدمات و محيط زيست شهري شهرداري مشهد

اولین مرکز پايش آلودگي شهري کشور در خراسان رضوی راه اندازی می شود.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز ، معاون خدمات و محيط زيست شهري شهرداري مشهد از افتتاح نخستين مرکز پايش آلودگي شهري کشور در مشهد با حضور معصومه ابتکار، رئيس سازمان محيط زيست کشور و معاون رئيس جمهور خبر داد.

خليل الله کاظمي در اين باره گفت: نخستين مرکز جامع پايش آلاينده‌هاي زيست- محيطي شهري کشور به منظور رصد انواع آلاينده‌هاي شهري، اطلاع‌رساني آن به شهروندان و انجام فعاليت‌هايي براي کاهش اين آلاينده‌‌ها سه شنبه ششم اسفند با حضور معصومه ابتکار، رئيس سازمان محيط زيست کشور و معاون رئيس جمهور افتتاح مي‌شود.

وي افزود: اين مرکز توسط شهرداري مشهد و با هماهنگي اداره ي کل محيط زيست خراسان رضوي به بهره‌برداري مي‌رسد و در آن کليه ي آلاينده‌هاي سطح شهر از جمله صوتي، مغناطيسي، نور، آب، فاضلاب و … با نصب وسايل و تجهيزاتي مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

معاون خدمات و محيط زيست شهري شهرداري مشهد تصريح کرد: همچنين در اين مرکز با استفاده از امکاناتي که در حوزه ي شهرداري وجود دارد وضعيت مشهد از حيث وجود اين آلاينده‌ها به شهروندان اطلاع‌رساني مي‌شود.

وي با بيان اينکه شهرداري مشهد به منظور انجام فعاليت‌هايي براي کاهش اين آلاينده‌ها اعتباراتي را در نظر گرفته است، تصريح کرد: در سال آينده بالغ بر 15 ميليارد تومان اعتبار در حوزه ي کاهش آلاينده‌هاي زيست محيطي با تاکيد بر آلاينده‌هاي هوا و صوتي اختصاص يافته است.

معاون خدمات و محيط زيست شهري شهرداري مشهد همچنين از تنظيم لوايحي در زمينه ي آلاينده‌هاي شهري به منظور ارسال به شوراي اسلامي شهر خبر داد و گفت: اين لوايح در زمينه ي تشويق شهروندان به استفاده از انرژي‌هاي نو مانند انرژي خورشيدي در منازل و برخورد با افرادي که باعث بروز آلودگي در زمينه‌هاي مختلف از جمله صوتي، هوا و… در سطح شهر مي‌شوند، است.  

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;