اولین آسمان خراش Zero-Energy

به گزارش تاسیسات نیوز، درحالی که بسیاری از ساختمان ها با اضافه کردن یک قطعه تکنولوژی دوست دار زمین به طرح خود مجوزهای سبز خود را در معرض عموم قرار می دهند، برج رودخانه پرل در شهر گوانژو چین گام را فراتر نهاده و با یک سری سیستم های لبه برشی به سمت یک ساختمان تقریبا بدون انرژی (zero-energy) (ZEB) نزدیک تر شده است.

 

 

این مهم برای اولین بار از طریق نمای تندیسی 309 متری که باد را به چهار دریچه در کف های مکانیکی آن هدایت می کند، حاصل شده است.




اینجا باد از بدنه ساختمان کشیده و به یک سری توربین می رسد که تولید برق برای دفاتر درون آن را ترکیب می کند. علاوه بر به کار انداختن توربین ها، بادی که کشیده می شود از طریق سیستم تهویه برج هدایت شده و هوا از طریق فضاهای کف و سقف ساختمان فیلتر می شود.

 

 

این سرمایش طبیعی دفاتر نیاز به دستگاه های تهویه مطبوع پرمصرف در آب و هوای گرم را از بین برده و تا حد زیادی در مصرف برق صرفه جویی می کند. کل ساختمان یک پوسته شیشه دوجداره پیشرفته دارد.




گرمای نور خورشید می تواند به لایه بیرونی این پوشش نفوذ کند اما لایه داخلی نسبت به آن نفوذناپذیر است؛ در نتیجه گرمای اشعه های خورشید به دام افتاده و وارد نمی شود.




بنابراین گرمای به دام افتاده از طریق حفره پوسته به سمت مبدل ها بالا رفته و در آنجا جذب و دوباره در فرایندهای گرمایش و تولید انرژی استفاده می شود.

 

 

نهایتا پنل های خورشیدی بزرگ روی سقف خارجی نصب شده و مستقیما نورخورشید را برای تولید انرژی جذب می کنند. این انرژی برای تامین برق برای پنجره های فلزی متخلخل آسمان خراش استفاده می شود که به صورت خودکار خورشید را مسیریابی کرده و برای به حداقل رساندن اتلاف گرما یا تعدیل دمای اتاق ها باز و بسته می شوند.




خود این پنجره ها منجهز به پیل های فوتوولتائیک هستند پس وقتی بسته باشند باز هم از انرژی خورشید به صورت موثر بهره برداری می کنند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;