اولویت بندی طرح های آب و برق

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، قائم مقام وزیر نیرو از اولویت بندی طرح های صنعت آب و برق بر اساس برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب خبر داد.

 

 

 

ستار محمودی در حاشیه دیدار نوروزی وزیر نیرو با کارکنان حوزه ستادی و مدیران شرکت های صنعت آب و برق کشور گفت: طرح ها و پروژه های صنعت آب و برق که مرتبط با اقتصاد مقاومتی است در آغازین روزهای سال 1395 استخراج، پالایش، اولویت بندی و تعیین مسئولیت شده است.

 

 

 

به گفته این مقام مسئول، با توجه به نامگذاری امسال به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب، این پروژه ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی و سیاست های ابلاغی آن اجرا می شود.




قائم مقام وزیر نیرو تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی جدا از برنامه ها و اهدافش، در عرصه عمل نیز قابل ارائه است.




تحریم های اقتصادی در سال های گذشته نتوانست بر حرکت ایران در عرصه صنایع آب و برق تاثیر بگذارد و هم اینک، ایران یکی از مهم ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان برق و تجهیزات نیروگاهی و ساخت سد در جهان به شمار می رود.





پیشتر وزیر نیرو گفته بود: جمهوری اسلامی ایران در زمان تحریم ها به یکی از مهم ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات نیروگاهی و ساخت سد در جهان تبدیل شده است.




براساس آمارهای سازمان توسعه تجارت، اکنون بخش دولتی و خصوصی ایران بیش از 300 پروژه فنی و مهندسی را شامل ساخت سد، نیروگاه، مجتمع مسکونی، راه و… در کشورهای مختلف در دست اجرا دارند که بیش از 220 پروژه آن در بخش صنعت آب و برق است.




این دستاوردها در شرایطی حاصل شده است که بسیاری از کشورها به دلیل تحریم های هسته ای از همکاری با ایران و در اختیار گذاشتن فناوری های نوین و فاینانس (تامین مالی) سر باز می زدند.




رهبر معظم انقلاب بیست و نهم بهمن 1392 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را بر اساس بند یک اصل 110 قانون اساسی ابلاغ کرد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;