اهدای یک شبیه ساز سیستم قدرت از سوی توانیر به دانشگاه

به گزارش تاسیسات نیوز، توانیر یک شبیه ساز سیستم قدرت به دانشگاه صنعتی شاهرود اهدا کرد. 

 

 

 

اين سيستم، مدل کوچک شده يک شبکه قدرت بزرگ است که شامل ژنراتور، ترانسفورماتور، خطوط انتقال و غيره مي باشد و مشخصه هاي قسمتهاي مختلف را بصورت واقعي مدل سازي مي‌نمايد.

 

 

 

با حضور مدیران کل دفتر تحقیقات و توسعه فناوری و دفتر انفورماتیک شرکت توانیر ، مدیرعامل ، معاونین و اعضای کمیته تحقیقات شرکت برق منطقه ای سمنان و رئیس و اعضاء هیئت علمی ، پژوهشگران و تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود دستگاه سیمولاتور شبیه ساز شبکه قدرت در آزمایشگاه دانشگاه صنعتی شاهرود افتتاح و به بهره برداری رسید.





در آئین افتتاح این دستگاه شبیه ساز شبکه قدرت ، دکتر تقوایی ، مدیر کل تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر هدف از حمایت شرکت توانیر در تجهیز بخشی از آزمایشگاه دانشگاه های سطح کشور را افزایش دانش علمی دانشجویان و پژوهشگران دانست و افزود : دانشجویان باید در کنار یادگیری مطالب علمی و دانشگاهی ، از جنبه های تجربی و کاربردی نیز خود را تقویت نمایند تا در مواقع نیاز برای پیشبرد اهداف صنعت برق، مفید باشند .





مهندس صباغ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان با اشاره به کارکرد دستگاه شبیه ساز سیستمهای قدرت اظهار داشت : این دستگاه قابليت تجزيه و تحليل پديده هاي سيستم قدرت را بصورتي که در يک شبکه قدرت واقعي از مرحله توليد تا مصرف اتفاق مي افتند، دارا مي باشد.





وی افزود: اين سيستم، مدل کوچک شده يک شبکه قدرت بزرگ است که شامل ژنراتور، ترانسفورماتور، خطوط انتقال و غيره مي باشد و مشخصه هاي قسمتهاي مختلف را بصورت واقعي مدل سازي مي‌نمايد.




مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان هزینه این دستگاه اهدایی از سوی شرکت توانیر به دانشگاه صنعتی شاهرود را حدود 2 میلیارد ریال عنوان کرد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;