انقلابی در بهره‌­وری انرژی در ساختمان‌ها با ساندویچ پانل

از اوایل قرن بیستم تاکنون با تولید انواع ساندویچ پانل، انقلاب عظیمی در صنعت ساختمان ایجاد شد و پانل‌های ساندویچی با کاهش مصرف انرژی به عنوان سدی مقاوم در برابر برودت و آلودگی صوتی عمل می‌کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، شاید وقتی در اوایل قرن بیستم نخستین نمونه­‌های اولیه ساندویچ پنل تولید شدند کسی تصور نمی‌کرد که در کمتر از ۱۰۰ سال ساندویچ پانل به یکی از پرمصرف­ترین متریال­‌های ساختمانی تبدیل شود و بتواند سهم بزرگی از بازار مصالح ساختمانی را در سرتاسر دنیا از آن خود کند.
این موفقیت عظیم و بی­‌نظیر ساندویچ پانل به خاطر ویژگی­‌های ممتازی است که نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارد. همین مزیت­‌های متعدد باعث شده تا ساندویچ پانل بتواند مسیر صنعت ساختمان را برای همیشه تغییر دهد و تصویر تازه‌­ای از آینده این صنعت پیش‌روی سازندگان و پیمانکاران قرار دهد.
ساندویچ پنل؛ بهترین عایق حرارتی برای ساختمان
ساندویچ پانل بهترین عایق حرارتی در صنعت ساخت و ساز است و به علت ساختار درونی خاصی که دارد به خوبی می­‌تواند در مقابل تبادل حرارتی و نوسانات دمایی مقاومت کند. پانل‌ها در عایق‌بندی حرارتی حداقل بیش از ۲ برابر بهتر از سایر عایق‌های ساختمانی عمل می‌­کنند و در مقایسه با مصالح سنتی (مصالح بنایی) این برتری به بیش از ۲۰ برابر می­‌رسد.
بدین ترتیب ضخامت کم و شاخص مقاومت حرارتی (مقاومت در برابر تبادل حرارت) بالا ساندویچ پنل را به بهترین متریال برای اجرای جداره‌­های عایق تبدیل کرده است.
ساندویچ پانل؛ سدی محکم در برابر صدا و آلودگی­‌های صوتی
مصالح قدیمی­ مانند آجر توانایی جذب صدای بسیار ناچیزی دارند و هیچ متریال ساختمانی دیگری را نمی‌توان یافت که به طور همزمان هم عایق حرارتی باشد و هم به عنوان عایق صوتی عمل کند. همانطور که می‌دانید امروزه در شهرها و شهرک‌­های صنعتی، صداهای مزاحم و آلودگی صوتی از مشکلات اساسی می‌باشد و پانل ساندویچی به علت ساختار شیمیایی خاصی که دارد در جذب صدا به خوبی عمل می­‌کند و یک عایق صوتی فوق­‌العاده محسوب می‌­شود.
ساندویچ پانل؛ اجرای جداره ­ها سریع‌­تر از هر زمان دیگری
ابعاد بزرگ ساندویچ پنل نسبت به سایر مصالح ساختمانی و شیوه نصب راحت آن باعث شده که سرعت اجرای جداره‌­ها با پانل ساندویچی ده‌­ها برابر سریع­‌تر از مصالح سنتی باشد. همچنین با به کار گرفتن چند نیروی کار ساختمانی می­‌توان روزانه تا بیش از «۱۰۰۰ مترمربع» سطح را با ساندویچ پانل دیواری پوشش داد. بنابراین بدیهی است که هیچ متریالی دیگری را نمی­‌توان یافت که امکان چنین سرعت عملی در اجرا را فراهم نماید و با بهره­‌گیری از ساندویچ پنل می‌­توان زمان اجرای پروژه‌­ها را کاهش داد. همان‌طور که می‌دانید کاهش مدت زمان اجرا رابطه‌­ای کاملاً مستقیم با کاهش هزینه­‌ها دارد و امکان بهره‌­برداری سریع‌­تر از سازه را فراهم می­‌کند.
ساندویچ پانل؛ قابلیت جا­به‌­جایی و استفاده­‌ی چند باره
در بسیاری از سازه­‌ها محل دیوارها همیشگی نیست و گاه برای گسترش ابعاد فضا و یا تغییر بخش بندی فضایی لازم می­‌شود تا برخی جداره­‌ها جا­به‌­جا شوند در حالی که برای مصالح سنتی مانند آجر چاره‌­ای به جز تخریب نیست. بدین ترتیب حجم قابل توجهی از مصالح، به نخاله ساختمانی تبدیل می‌شوند که این اتفاق هم از لحاظ اقتصادی ناخوشایند است و هم با تولید زباله ساختمانی به محیط زیست آسیب وارد می­‌شود.
انواع پانل را پس از نصب در محل مورد نظر، می­‌توان اصطلاحاً باز و در محل تازه‌­ای، مجدداً با همان کیفیت اولیه به کار گرفت. این ویژگی هم سرعت تغییر و تحولات مورد نیاز را افزایش می‌­دهد و هم نیاز به هزینه­ کردن‌­های مجدد را برطرف می‌­کند. از اینرو در این راستا می‌توان گفت که نکته‌­ی شاخص ساندویچ پنل در این زمینه حفظ کیفیت و تداوم طولانی آن است.
ساندویچ پانل؛ ضامن حفظ بهداشت و سلامت محیط
همانطور که می‌دانید بسیاری از سازه‌­ها و ساختمان‌ها همواره با ورود حشرات مزاحم و مشکلات بهداشتی ناشی از آن دست به گریبان هستند اما با استفاده از ساندویچ پانل این معضل برای همیشه برطرف می­‌شود و جداره‌­ها وقتی با ساندویچ پانل دیواری اجرا می­‌شوند، در برابر گرد و غبار و ریزگردها مقاوم خواهند بود و از نفوذ موریانه و انواع حشرات جلوگیری می­‌کنند.
ساندویچ پانل سقفی و دیواری به هیچ نوعی از عوامل آسیب­‌زای بیرونی اجازه ورود به داخل و مختل کردن کارکرد سازه و صلب آسایش از کاربران فضا را نمی­‌دهند. این مزیت، بیش از هر چیز نتیجه‌­ی یکپارچگی جداره ساندویچ پنل و مواد به کار رفته در ساختار آن است.
ساندویچ پانل؛ متناسب با هر نیاز، هماهنگ با هر پروژه
این تصور که ساندویچ پانل فقط در پروژه­‌های بزرگ و صنعتی به‌­صرفه است؛ باوری نادرست و اشتباه است. پانل‌ها در انواع گوناگون و با ویژگی‌­های متفاوتی تولید و عرضه می­‌شوند. از همین رو برای تمام پروژه­‌های ساخت و ساز با هر کاربری و در هر مقیاسی می­‌شود ساندویچ پانل مناسبی پیدا کرد و نیازمندی­‌ها و محدودیت­‌های پروژه هر چه که باشد ساندویچ پانل بهترین گزینه برای تأمین همه‌­ی خواسته­‌ها است. یک ویلای تفریحی در سواحل مازندران یا چند سوله‌­ی صنعتی در اطراف کرمان، پروژه هر چه که باشد ساندویچ پنل بهینه­‌ترین انتخاب برای پوشش دیوار و سقف است. بدین ترتیب برای خرید ساندویچ پانل تنها کافی است با نگاهی به لیست انواع ساندویچ پانل، متناسب­‌ترین را انتخاب و خریداری نمایید.
ساندویچ پانل ماموت؛ اعلام قیمت فوری و تحویل سریع
«محصولی با مزیت­‌های بی‌­شمار» لقبی است که باید به ساندویچ پانل ماموت داد. خوشبختانه معتبرترین تولیدکننده ساندویچ پانلِ دنیا در کشور ما قرار دارد و شرکت ماموت با کیفیت­‌ترین انواع ساندویچ پانل را با تکنولوژی روز آلمان تولید می­‌کند.
شما عزیزان می‌توانید پس از دریافت قیمت ساندویچ پانل و ثبت سفارش برای محصولات با کیفیت شرکت ماموت، ساندویچ پانل به سرعت به مشتری تحویل داده می‌­شود. علاوه بر خرید ساندویچ پانل، برای طراحی و اجرای پروژه‌­های ساخت و ساز هم می­توان از خدمات شرکت ماموت بهره برد. گفتنی است که شرکت ماموت کیفیت نهایی و طول عمر پروژه را تضمین می­کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;