انرژی خورشیدی به عشایر رسید

به گزارش تاسیسات نیوز، انرژی خورشیدی که استفاده از آن کم کم دارد به یک نیاز تبدیل میشود اینبار به خانوارهای عشایر و کوچ واگذار میشود.

 

 

 

علیرضا علیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، در نشست با فرماندار شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت:‌ شهرستان پارس آباد مناسب‌ترین و مستعدترین نقطه برای احداث نیروگاه‌های تولید برق در استان اردبیل بوده که باید از این ظرفیت استفاده شود.




وی گفت: احداث نیروگاه‌ها توسط بخش خصوصی اجرا و این شرکت به صورت تضمینی و 24 ساعته برق تولیدی را خریداری می‌کند که می‌توان از این طریق و با توسعه انرژی برق تولیدی زمینه توسعه شهرستان را در این حوزه فراهم کرد.




علیزاده از واگذاری انرژی خورشیدی به 300 خانوار عشایری قشلاق کوچ رو در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با واگذاری انرژی چمدانی تنها 15 درصد هزینه اخذ می‌شود که این امر علاوه بر ایجاد راحتی و آسایش برای این قشر رضایتمندی آنها از خدمات ارائه شده را نیز به دنبال خواهد داشت.




ناظر و مشاور اجرای نیروگاه‌های کشور و مجری طرح اجرایی استان اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در بخش تولید برق به ویژه نیروگاه‌های chp جزء اولویت‌های وزارت نیرو است.




میرحسین فغانی تصریح کرد: طرح احداث نیروگاه chp پارس‌آباد در 4 مولد 7.2 مگاواتی توسط مدیر عامل شرکت انرژی فروزان قائم به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی با اعتبار 20 میلیارد تومان در قالب فاینانس خارجی احداث می‌شود.


منبع: تسنیم







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;