انرژی بادی بدون وزش باد

 

به گزارش تاسیسات نیوز، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مزارع بادی چگونگی تولید انرژی به هنگام وزیدن باد است. شرکت «ماکس بل ویند ای‌جی» و «انرژی‌های تجدید پذیر جنرال الکتریک» در تلاش‌اند تا از طریق ترکیب توربین‌های بادی با فناوری انرژی آبی به حل این مشکل بپردازند.




نیروگاه بادی-آبی اولین نیروگاه از این نوع خواهد بود و طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته تا سال ۲۰۱۸ عملیاتی خواهد شد.

 

 

این نیروگاه انرژی تجدید پذیر خلاقانه، به‌گونه‌ای طراحی شده است که حتی بدون وزش باد به تولید انرژی بپردازد. بر اساس گزارش‌های جنرال الکتریک، این نیروگاه بلندترین توربین‌های بادی جهان به ارتفاع ۵۸۴ فوت را در خود خواهد داشت. از پایه‌های توربین به‌عنوان منابع آب استفاده می‌شود که ۱٫۶ میلیون گالن آب را در خود جای خواهند داد؛ این مزرعه بادی با یک منبع آب دیگر به حجم ۹ میلیون گالن احاطه خواهد شد.

 

 

 

 

برای عملکرد مطلوب، این نیروگاه بادی-آبی باید بر روی تپه ساخته شود. به‌منظور تولید انرژی آبی، آب از تپه به سمت پایین جاری و به هنگام عدم نیاز به انرژی مجدداً به بالای تپه پمپاژ خواهد شد. این کار به نیروگاه کمک می‌کند تا مستمراً به تولید انرژی بپردازد.





شرکت‌های «ماکس بل ویند ای‌جی» و «انرژی‌های تجدید پذیر جنرال الکتریک» مکان مناسبی برای ساخت این نیروگاه در جنگل شابین-فرانکیشن آلمان پیدا کرده‌اند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;