انرژی‌های نو گوی سبقت را ربودند

به گزارش تاسیسات نیوز، امروزه بهره وری از انرژی های تجدید پذیر در دستورکار بسیاری از کشور ها قرار گرفته است، به طوری که می توان اظهار داشت در اتحادیه اروپا انرژی های باد، خورشید و زیست توده جایگزین اصلی انرژی حاصل از زغال سنگ شده اند.


برای نخستین بار در اتحادیه اروپا، انرژی تولید شده توسط باد، خورشید و زیست توده در سال 2017 از زغال سنگ سبقت گرفتند.


در سال گذشته، انرژی های باد، خورشید و گیاهان زیست توده از ایرلند به رومانی سهم تولید ناخالص خود را در این 28 کشور تا 20.9 درصد از کل قدرت تولید انرژی افزایش دادند.


در پنج سال گذشته، زغال سنگ بیش از دو برابر انرژی باد، خورشیدی و زیست توده تولید می شده است. بنابراین می توان اظهار داشت این کاهش چشمگیر در میزان تولید آن، پیشرفتی باور نکردنی به شمار می آید.


کشورهایی مانند دانمارک، اسپانیا و آلمان نیز از میزان زغال سنگ تولیدی خود کاسته و به دولت های ایتالیا، هلند و پرتغال پیوستند و ذکر کردند که تا آنجا که ممکن است از زغال سنگ کمتری برای تولید برق استفاده خواهند کرد. همچنین آلمان نیز در صدد است یک پروژه جامع نهایی را تا سال 2019 برنامه ریزی کند.


علاوه برآن کشور فرانسه نیز اظهار کرده است که آماده است تا تمام ایستگاه های برق زغال سنگ را تا سال 2021 تعطیل کند.


این گزارش با اشاره بر این مطلب که در سال 2017، تولید برق از زغال سنگ 7 درصد کاهش یافته است، منجر به تعطیلی برخی از کارخانه ها در آلمان، U.K. و هلند شده است.


این گزارش نشان می دهد که با ادامه این روند در نظر گرفته شده نقش گاز طبیعی و نیروگاه های آبی نیز ممکن است پس از تغییر تولید برق از نیروگاه های فسیلی به انرژی های تجدید پذیر کم رنگ تر بشود. سال گذشته تولید برق از آب در اتحادیه اروپا به پایین ترین حد خود رسیده بود، با این وجود قدرت تولید برق از منابع گازی افزایش یافته است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;