انجمن مهندسين عمران آمريکا: تاسيسات زيربنايي اين کشور به ترميم گسترده نيازدارد

 

انجمن مهندسین عمران آمریکا اعلام کرد ترمیم پلهای این کشور به تنها دستکم نه میلیارد و چهارصد میلیون دلار طی بیست سال آتی هزینه خواهد داشت.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه تحلیلی پالیسی تودی، براساس تخمین دیگر این انجمن هزینه کل ترمیم تاسیسات زیر بنایی آمریکا و رساندن آن به سطح قابل قبول بالغ بر یک تریلیون و ششصد میلیون دلار خواهد بود. برای تامین این مبلغ نورمن مینه تا وزیر بازرگانی سابق آمریکا، بیل مارکوسن رییس جامعه مهندسان عمران آمریکا ، فیلیس کان نماینده ایالت مینه سوتا در کنگره آمریکا و دیگر کارشاسان راه حلهای مختلفی ارائه کرده اند که از جمله آنها: افزایش مالیات بنزین، اخذ عوارض جاده ای بیشتر و همکاری بخش های خصوصی و عمومی در آمریکا است.

تاسیسات زیربنایی نظیر جاده های بین ایالتی آمریکا که به اقتصاداین کشور بسیار کمک کرده است به شدت نیازمند ترمیم است. نرمن مینه تا وزیر سابق بازرگانی و حمل و نقل آمریکا گفته است تجارت آمریکا وابسته به جاده است و درباره ایمنی شبکه جاده ای آمریکا ابراز نگرانی کرده است. حال علت این نگرانی در چیست؟

مینه تا می گوید حمل و نقل یک امتیاز بسیار بزرگ است و شهروندان تا زمانی که از آن محروم نشوند آنرا بسیار بدیهی می دانند. هر کالایی که در آمریکا مصرف می شود، از طریق این شبکه جاده ای جابجا شده اند با این حال تنها عده کمی این مسئله را درک می کنند.

وی در اشاره به نظرسنجی که درباره پس از فرو ریختن پل بین ایالتی مینه سوتا از مردم منطقه گرفته شد گفت واقعا شوکه شدم زیرا بیشتر مردم آمریکا مخالف افزایش مالیات خود به میزان حتی پنج سنت برای کمک به تامین پول پروژه های بازسازی جاده های آمریکا بودند. این تصور وجود داشت که تراژدی فروریختن پل مینه سوتا موجب خواهد شد افراد کمک های خود به ترمیم تاسیسات زیربنایی آمریکا را افزایش دهند با این حال چنین نشد.

مینه تا تلاش کرد در زمان وزارت خود توجه مردم را به لزوم بازسازی تاسیسات زیربنایی آمریکا را جلب کند اما واقعیت این بود که هیچ کس حتی رییس جمهور وقت آمریکا نیز به آن توجه نکرد.

مینه تا به خاطر می آورد در زمان وزارت خود بودجه صندوق بزرگراههای آمریکا با کسری نزدیک به پنج میلیارد دلاری روبرو بود با این حال مینه تا پیشنهاد کرد طی یک دوره پنج ساله با افزایش پنج درصدی مالیات بنزین، کسری این صندوق جبران شود. با این حال جرج بوش این پیشنهاد را رد کرده بود. مشکل آمریکا تنها جاده ها و پلها نیستند، شبکه آب رسانی، فرودگاههای و دیگر تاسیسات زیربنایی هستند که بازسازی آنها پروژه هایی بسیار پرهزینه است.

سخنگوی سازمان فدرال بزرگراه های آمریکا می گوید بهای سیمان و فولاد به سرعت در حال افزایش است و چین و دیگر کشورها موجب افزایش تقاضای جهانی شد بنابراین بهای هر مایل جاده سازی به شدت افزایش یافت،‌از طرفی هرگونه افزایش مالیات موجب کاهش مسافرتها می شود و در نتیجه درآمدهای مالیاتی کاهش می یابد و می توان گفت این راه حل نیز نتیجه بخش نخواهد بود بنابراین آمریکا به نظر می رسد برای بازسازی تاسیسات زیربنایی خود با بحرانی جدید روبروست.

 

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;