انتشار «H. POINT راهنمای طراحی خودرو»

انتشار «H. POINT راهنمای طراحی خودرو»

کتاب «H. POINT راهنمای طراحی خودرو» از سوی انتشارات کتاب‌وارش منتشر شد. دانشجویان کارشناسی طراحی حمل و نقل، معماران خودرو و صنعت‌گران می‌توانند از این اثر بهره‌مند شوند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  علی مولائی، ویراستار علمی کتاب «H. POINT راهنمای طراحی خودرو» در معرفی آن اظهار کرد: این اثر به‌طور مشترک از سوی استوارت میسی و جف واردل، تالیف شده و مصطفی توحیدی‌فر، آن‌را به فارسی برگردانده است. 

 

وی با بیان این‌که کتاب حاضر نخستین اثر در حوزه بسته طراحی خودرو است، ادامه داد: طراحی خودرو شامل طراحی بیرونی، درونی، تزیینات و رنگ است. سیاست و خط مشی خودروساز است که بسته طراحی و درجه اهمیت آن‌ها را مشخص می‌کند. نویسندگان کتاب با صحه‌گذاشتن بر نقش راهبردی طراحی بدون تعصب آن‌را در کنار دیگر تخصص‌ها قرار داده و معماری خودرو را در 10 فصل با سرفصل‌های کلیدی باز کرده‌اند.

 

ویراستار علمی کتاب «H. POINT راهنمای طراحی خودرو» افزود: در پیش‌فصل نخست این اثر، تاریخچه معماری خودرو، اختراعات، خودروهای شاخص و طراحی شده ارایه شده‌اند. در فصل نخست نیز با عنوان «آغاز» مباحثی همچون فرآیند طراحی، گام‌های توسعه ایده‌پردازی، خط زمین و نام نقاط بررسی شده‌ است.

 

مولائی اظهار کرد: «عملکرد و بخش‌های بازار» عنوان فصل دوم این اثر است که اهداف عملکردی، استفاده از داده‌ها در معماری خودرو و بخش‌بندی بازار را ارایه کرده است. در فصل سوم با عنوان «ایده‌پردازی بسته طراحی» ب‌ طور مختصر، ایده‌پردازی در بسته طراحی تبیین شده است.

 

وی گفت: «ابعاد و تناسبات» عنوان فصل چهارم کتاب است که دربردارنده مباحث تعیین اندازه، طبقه‌بندی خودرو براساس ابعاد و مطالعات قیاسی است. فصل پنجم با عنوان «بسته سرنشینان» نیز به ارگونومی می‌پردازد.

 

ویراستار علمی کتاب «H. POINT راهنمای طراحی خودرو» ادامه داد: «طراحی داخل خودرو» موضوع ششمین فصل این اثر است که در آن تجهیزات، حدود دسترسی، بازه حرکتی و قسمت بار تشریح شده‌ و در فصل هفتم با عنوان «سامانه‌های نیرومحرکه» ساختمان نیرو محرکه، مشخصات نیرو، راستا و جانمایی آن‌، محرک برق و سامانه‌های دوگانه بررسی شده‌اند.

 

مولائی اظهار کرد: فصل‌های هشتم تا دهم این اثر نیز به بررسی «چرخ‌ها و لاستیک‌ها»، «تعلیق و شاسی» و «بدنه» اختصاص دارند. مقدمه‌ای بر سازه بدنه، نقاط بارگذاری، انواع سازه، قوانین ایمنی، مواد معمول در ساخت، درگاه‌های بدنه، فضای گردش پا، طراحی در و شیشه، آئرودینامیک، نورپردازی و مقررات چراغ‌ها از مباحث فصل پایانی کتاب هستند.

 

وی در پایان افزود: این اثر به مخاطبانش کمک می‌کند تا در باغ طراحی خودرو قرار گیرند و مانند طراحان بزرگ با کل‌نگری به مساله طراحی بنگرند. این اثر تفکر منطقی و چارچوب‌دار در طراحی خودرو را نمایان می‌کند.

 

چاپ نخست کتاب «H. POINT راهنمای طراحی خودرو» با شمارگان دو هزار نسخه در 228 صفحه، به بهای 2 هزار تومان از سوی انتشارات کتاب‌وارش راهی بازار نشر شده است.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;