«انتخابات» دستوری «الکترونیکی» می شود!

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان گفت: انتخابات نظام مهندسی که پیش از این به صورت حضوری قرار بود برگزار شود با دستور وزیر راه و شهرسازی الکترونیکی برگزار می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، عبدی قهرودی گفت: انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی طبق دستور وزیر راه و شهرسازی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، چرا که هزینه‌های حضور اعضای سازمان نظام مهندسی در برگزاری حضوری این انتخابات قابل توجه خواهد بود.
او می‌گوید، با توجه به آنکه پارسال انتخابات هیئت مدیره‌های سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها به صورت الکترونیکی برگزار شد، بنابراین زیر ساخت‌های آن فراهم است.
به گفته مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان، انتخاباتی که با رقم ناچیزی قابل برگزاری است، چرا باید با هزینه میلیارد تومانی در قالب هزینه‌های حضور اعضای هیئت مدیره، ماموریت و اسکان و … برگزار شود؟ از سوی دیگر با توجه به آنکه، این دوره جلسه مجمع به دعوت وزارتخانه انجام شده بنابراین دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ضرورت برگزاری این انتخابات به صورت الکترونیکی لازم الاجرا است.
او گفت: سازمان نظام مهندسی در استان‌ها در حوزه فرآیند طراحی، ناظر و شیوه نامه اجرایی اقداماتی را انجام داده و برخی از استان‌ها هنوز فعالیتی در این خصوص نداشته اند که در این زمینه شورای مرکزی نقشی ندارد و باید علت اجرایی نشدن این دستور العمل را از سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها جویا شویم.
هم اکنون افزایش تعرفه‌های خدمات مهندسی و همچنین شیوه نامه تشخیص صلاحیت مهندسان طراح و ناظر از مهم‌ترین اقداماتی است که باید شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در دستور کار خود قرار دهد که البته در یک سال گذشته اقداماتی در این زمینه صورت نگرفته است، این در حالی است که پیش از این مقرر شده بود انتخابات نظام مهندسی با هزینه بالغ بر ۶.۵ میلیارد تومان در جزیره کیش برگزار شود که با دستور وزیر راه و شهرسازی تمامی این مراسم لغو و مقرر شد انتخابات به صورت مجازی برگزار شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;