انباشت و کارآمدی انرژی را بیاموزیم

كليد اصلي رسيدن به سرچشمه نيرو و توان فراوان،يك راز بزرگ و مهم نيست چرا كه اين كليد بسيار به ما نزديك است.

 

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  رژيم غذايي سالم، خواب كافي و ورزش كليد اصلي رسيدن به سلامت و انرژي كافي است. ديگر روش‌هاي انرژي‌زا مانند عطردرماني، رنگ‌درماني، گياهان و آب درماني را مي‌توان با اين روش‌ها تركيب كرد و به نتايج بهتر رسيد. براي افزايش انرژي بدن و عملكرد بهتر در طول روز هيچ‌چيز به اندازه داشتن يك برنامه غذايي متعادل و متناسب كارساز نيست. غذاهاي سالم سوخت مورد نياز بدن را به آن مي‌رسانند. محرك‌هاي طبيعي مانند شكر و كافئين ضربان قلب را افزايش داده و به سيستم عصبي سرعت مي‌بخشند، به همين دليل به يكباره احساس پر انرژي بودن مي‌كنيد؛ اما، پس از مدت كوتاهي احساس تنبلي و كندي مي‌كنيد، يعني با تمام شدن ميزان انرژي جسم شما احساس خستگي مي‌كند. يكي از اشتباهات اغلب ما درباره غذاها كه احساس خستگي را ايجاد مي‌كند از دست دادن وعده غذايي صبحانه است. اگر در هر وعده غذايي بتوانيد، غذاي مورد نياز بدن را تأمين كنيد و هيچ‌يك از وعده‌ها را ناديده نگيريد، به بدن‌تان سوخت كافي خواهد رسيد و آن مقدار از انرژي كه در طول روز نياز داريد را به دست آو‌ريد و خطر پُر خوري كردن نيز در شما كاهش مي‌يابد.

 

بهترين نوشيدني انرژي‌زا

بهترين نوشيدني انرژي‌زا براي بدن يكي از ساده‌ترين آنهاست، آب‌درماني براي مرطوب نگه داشتن بدن و هوشياري ذهني ضروري است. كم‌آبي بدن باعث مي‌شود كه قلب سخت‌تر عمل پمپاژ را انجام دهد و همين مسأله نيز به احساس خستگي منجر مي‌شود سعي كنيد هر روز دست‌كم ۸ ليوان آب بنوشيد؛ اما، به هنگام ورزش كردن و در آب و هواي گرم اين مقدار را بيشتر كنيد. به هنگام ورزش، يك ساعت پيش از شروع ورزش يك ليوان آب بنوشيد و يك ليوان ديگر را ۱۵ دقيقه پيس از ورزش كردن بنوشيد تا بدن‌تان به اندازه كافي مرطوب بماند. روش ديگر براي افزايش سطح انرژي بدن، هيدورتراپي يا آب‌درماني است. روش آب سرد و يا حمام با آب ولرم بسيار انرژي‌زاست. مي‌توانيد در آب وان چند قطره روغن نعنا بريزيد تا ميزان بيشتري انرژي دريافت كنيد. ورزش كردن يكي از بخش‌هاي اصلي براي كامل كردن برنامه دريافت انرژي است. با ورزش كردن خون بيشتر در بدن پمپاژ مي‌شود و ميزان انرژي نيز افزايش مي‌يابد. فعاليت فيزيكي كمك زيادي به آزاد شدن احساسات و عواطف منفي بدن مي‌كند و در طول روز مي‌توانيد بيشتر متمركز باشيد. فقط ۱۵ دقيقه پياده‌روي معمولي تحولي بزرگ در ميزان انرژي و توان فيزكي به وجود مي‌آورد و ميزان ترشح اندورفين را افزايش مي‌دهد.

 

رنگ درماني

رنگ درماني يك روش جديد براي ارتقا سطح انرژي بدن است. فلسفه رنگ درماني ريشه در فرهنگ شرق دارد. طبق باور شرقي‌ها انسان‌ها از انرژي به وجود آمده‌اند و اين انرژي مانند طول موج رنگ‌ها مرتعش شده و نوسان پيدا مي‌كند و در اطراف خود و بدن ايجاد مي‌كند. رنگ، انرژي ديدني است. تحقيقات نشان مي‌دهد كه رنگ‌هايي با طول موج‌هاي بلندتر مانند رنگ قرمز روشن، نارنجي و زرد بيشتر از رنگ‌هايي با طول موج‌هاي كوتاه‌تر، انرژي ايجاد مي‌كنند. بنابراين، براي افزايش ميزان انرژي بدن مي‌توانيد از اين رنگ‌ها بيشتر استفاده كنيد، در لباس‌ها، گل‌ها، حتي در حوله حمام. حتي اگر در يك ليوان مقداري آب رنگي (رنگ‌هاي گرم) بريزيد، باز هم روح زندگي را بيشتر در فضاي خانه و در درون خودتان پخش مي‌كنيد.

 

عطر درماني

عطر درماني نيز تمرين استفاده از رايحه‌ها و بوها براي بالا بردن و اوج گرفتن روح است. عطر درماني نه تنها روح را بالا مي‌برد بلكه جسم را نيز آرام مي‌كند و ذهن را روشن و شفاف مي‌سازد. رايحه‌ها و عطرها از راه بيني وارد بدن مي‌شود و پيغام مورد نظر را به مغز مي‌رساند. روغن‌هاي اصلي در واقع تركيبات اصلي در عطردرماني به شمار مي‌آيد. اين روغن‌ها به روغن‌هاي حامل افزوده مي‌شود و سپس يا از راه بيني استنشاق مي‌شود يا روي پوست براي ماساژ دادن به كار مي‌رود يا اينكه حتي داخل وان حمام ريخته مي‌شود. محصولات مربوط به عطردرماني به راحتي يافت مي‌شود و به آساني نيز در خانه استفاده مي‌شود. بوهاي انرژي‌زا رزماري، اوكاليپتوس، ترنج، نعنا و ليمو هستند.

 

افزايش سطح انرژي

يك روش ساده ديگر براي افزايش سطح انرژي، نفس كشيدن است. اغلب ما فقط با بخش بالايي ريه‌هاي‌مان نفس مي‌كشيم و وقتي كه به اين شكل نفس مي‌كشيم، نمي‌توانيم اكسيژن كافي به ارگان‌هاي بدن‌مان برسانيم و از طرفي هم نمي‌توانيم خود را از شر انبوه دي‌اكسيدكربن انباشته شده در بدن رهايي بخشيم. بنابراين، لازم است كه نفس كشيدن به صورت عميق را ياد بگيريم. قفسه سينه خود را پر از هوا كنيم، و با هوشياري كامل نفس بكشيم. اين كار را به هنگامي كه احساس مي‌كنيم، انرژي‌مان در حال تحليل رفتن است، انجام دهيم و چند نفس عميق بكشيم. هر بار كه نفس عميق مي‌كشيم، جسم ما متمركز مي‌شود و دوباره انرژي مورد نيازش را باز مي‌يابد.

چند نكته براي آنكه همواره پر انرژي باشيد

در كنار تغذيه درست و مناسب و نوشيدن آب كافي، برخي تغييرات كوچك در برنامه زندگي مي‌تواند انرژي ما را افزايش دهد، براي مثال:

از هواي خارج از خانه لذت ببريد.

نورخورشيد و هواي تازه باعث مي‌شود احساس طراوت و شادابي كنيد.

برنامه عادي خود را تغيير دهيد.

تجربيات جديد ترشح هورمون‌هاي جديد را سبب مي‌شود و در نهايت، به تمركز و هوشياري بيشتر شما منجر مي‌شود. براي مثال، گاهي به جاي آنكه از دست راست براي نوشتن استفاده كنيد، اين كار را با دست چپ انجام دهيد، يا با دست چپ دندان‌هاي‌تان را مسواك بزنيد.

بوها و رايحه‌هاي جديد را امتحان كنيد.

بوي ياس سرشار از زندگي است. بوي ياس بوي تازگي و طراوت است و شما را هوشيارتر و دقيق‌تر مي‌كند.

ماساژ دست:يك توپ كوچك برداريد و آن را بين دو دست خود بغلتانيد. اين كار شما را تحريك مي‌كند تا هوشيارتر باشيد.

يك دوش قدرتي يا نيروزا بگيريد

در پايان دوشي كه هر روز صبح مي‌گيريد، كمي آب را سرد كنيد و دوباره آب را ولرم كنيد. اين كار را چند بار تكرار كنيد.

اين تغييرات دما باعث افزايش هوشياري و انرژي شما در طول روز مي‌شود.

يك چاي انرژي‌زا بنوشيد

مقداري برگ نعنا، برگ اسطوخودوس، رزماري و برگ بو را با هم تركيب كنيد. آنها را بكوبيد و سپس مقدار كمي از آنها را دم كنيد و در چاي خود بريزيد و بنوشيد.   

پایان پیام/.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;