امضای 7 تفاهم‌نامه با شرکت‌های ایرانی

به گزارش تاسیسات نیوز،  منوچهری روز گذشته و در مراسم امضای بیست و هشتمین تفاهم‌نامه مطالعاتی برای میادین نفتی کشور اعلام کرد،‌ با امضای تفاهم‌نامه مطالعه میدان نفتی سپهر، تعداد تفاهم‌نامه‌هایی که شرکت ملی نفت ایران برای توسعه میدان‌های نفتی با طرف‌های ایرانی به امضا رسانده است، به 7‌مورد رسید.





معاون توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه گفت: انتظار می‌رود با توجه به تعداد میادینی که برای مطالعه به شرکت‌های متقاضی واگذار شده است، 75 مورد گزارش حاصل شود و ما بتوانیم در نهایت حدود 80 میلیارد دلار قرارداد برای ترسیم یک افق 10 ساله منعقد کنیم.





منوچهری در ادامه در رابطه با میدان نفتی سپهر که یکی از میادین غرب کارون است، گفت: مرحوم مهندس سپهر از همکاران مدیریت و اکتشاف، کارهای مربوط به اکتشاف این میدان را انجام دادند که بعدا این میدان به نام ایشان نام‌گذاری شد. به گفته منوچهری دو شرکت دیگر نیز برای مطالعه این میدان وارد کار شده‌اند و به نظر می‌رسد که نفت درجای این میدان بسیار بیشتر از چیزی باشد که برای آن پیش‌بینی شده است.





مطالعه این میدان نفتی روز گذشته در حالی به شرکت اویک که یکی از 11 شرکت صاحب صلاحیت داخلی برای فعالیت در قالب اکتشاف و تولید است واگذار شد که مدیر عامل آن در رابطه با تجربیات پیشین این شرکت 30 ساله، گفت: مشارکت در راه‌اندازی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی و میدان آذر، از جمله فعالیت‌های این شرکت در بخش بالادست صنعت نفت است و برداشت نفت از میدان مشترک آذر در روزهای آینده به 30 هزار بشکه در روز می‎رسد.





بهزاد محمدی افزود: با وجود سختی کار در میدان مشترک آذر و پیچیدگی‌های خاص این میدان، تولید آن اسفندماه پارسال آغاز شد و اکنون روزانه 15 هزار بشکه نفت از این میدان برداشت می‌شود. محمدی از برنامه‌ریزی برای تولید 110 هزار بشکه‌ای در میدان آذر خبر داد و گفت: مذاکراتی داشته‌ایم که فاز دوم توسعه این میدان را در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی دنبال کنیم.





او فضای کشور برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی را مساعد خواند و با ابراز امیدواری نسبت به تداوم فعالیت‌های دولت یازدهم گفت: ایران با فعالیت در عرصه بالادست صنعت نفت و استفاده از فرصت برای همکاری‌های بین‌المللی، سهم بیشتری در بازار انرژی خواهد داشت.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;