امروز؛ روز مهمی برای تهران است

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، بالاخره بعد از چهار سال، نخستین فاز پست 400 کیلوولت فیروزکوه به بهره برداری میرسد. 

پروژه پست 63/400 کیلوولت فیروزکوه که در پایداری برق شهر تهران و شهرهای اطراف این کلانشهر نقش موثری دارد، امروز با حضور وزیر نیرو به بهره برداری خواهد رسید.

اجرای این پروژه از سال 87 کلید خورده بود و مقرر شده بود که تا پایان سال 90 وارد شبکه برق شود، اما به دلیل برخی از مشکلات مربوط به معارضین و کمبود نقدینگی اتمام این پست به تعویق افتاد.

سید زمان حسینی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران در این خصوص اظهار داشت: این پروژه یکی از مهمترین و بی نظیر ترین طرح های برق منطقه ای است که با اعتبار 40 میلیارد تومان کلید خورده است؛ در حالی که اگر بخواهیم همین طرح را در زمان حال اجرا کنیم به بیش از 90 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیر عامل برق منطقه ای تهران با بیان اینکه این پست با هدف پاسخگویی به نیاز مشترکین شهر فیروزکوه و تأمین برق مورد نیاز دو کارخانه سیمان در منطقه احداث می شود، گفت: یکی از خصوصیات پست 400 فیروزکوه اتصال همزمان به سه نیروگاه شهید سلیمی نکا، شهدای پاکدشت دماوند و نیروگاه سمنان است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید برق در این پست 400 مگاولت آمپر است، گفت: خوشبختانه نیاز فعلی منطقه فیروزکوه تنها 90 مگاولت آمپر بوده که با تکمیل این پست، توسعه طرح های صنعتی، کشاورزی و توریستی در فیروزکوه میسر خواهد شد.

حسینی خاطر نشان کرد: معمولاً در اجرای چنین طرح هایی انتقال برق از 400 کیلوولت به 230 و سپس به 63 کیلوولت انجام می گیرد، اما در این پروژه ،برق به صورت مستقیم از 400 کیلوولت به 63 کیلوولت تبدیل و به مشترکین تحویل می شود که از نظر ولتاژ و کاهش تلفات، اثرات مهمی را به دنبال خواهد داشت.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران، این پروژه صد درصد توسط متخصصین داخلی طراحی و اجرا شده و تنها هفت تا هشت درصد تجهیزات از خارج وارد شده است.

پست 400.63 کیلو ولت فیروزکوه در فاز نخست با چهار فیدر خروجی و یک ترانس با هدف تامین برق مشترکان صنعتی و مسکونی منطقه و تکمیل رینگ 400 منطقه، تقویت پست 63.20 کیلو ولت فیروزکوه با هدف افزایش ظرفیت سازی و قابلیت اطمینان شبکه، خطوط 400 کیلو ولت فیروزکوه با هدف تغذیه پست فیروزکوه و رینگ شبکه و تغییر ارتباطات در پست فیروزکوه(فاز اول) با هدف تغذیه پست کابل منطقه از پست 400 فیروزکوه افتتاح می‌شود.

طبق برنامه اعلام شده از سوی وزارت نیرو، قرار است در مراسم بهره برداری از فاز نخست پست 400 کیلوولت فیروزکوه، عملیات اجرایی 26 پروژه احداث، توسعه و بهینه‌سازی شبکه‌های انتقال و فوق توزیع نیز با حضور وزیر نیرو، معاون وزیر نیرو
در امور برق و مسئولان ارشد کشوری و منطقه‌ای آغاز شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;