الزام وجود حسگرهای حساس به اکسیژن محیط در بخاری های گاز سوز

به گزارش تاسیسات نیوز فهیمه مهمان نواز با توجه به آغاز فصل سرما و استفاده از بخاری افزود: در فضایی که هوای آن مورد تنفس قرار می گیرد 20 درصد اکسیژن مورد نیاز است و حسگر فوق الذکر وسیله ای برای سنجش میزان اکسیژن است به نحوی که اگر میزان اکسیژن موجود به 18درصد ویا کمتر از آن برسد به طور خودکار گاز ورودی به بخاری را قطع می کند.

 

وی اظهار داشت: نصب سنسور حرارتی و حسگرهای حساس به اکسیژن محیط، بر روی بخاری های بدون دودکش و دودکش دار توسط تولید کننده اجباری است.

 

مهمان نواز به شهروندان محترم توصیه کرد تا به منظور امنیت خود و خانواده، از خرید بخاری هایی که به این تجهیزات ایمنی مجهز نیستند خودداری کنند.

 

وی در ادامه گفت: شیلنگ های لاستیکی که برای اتصال لوازم گاز سوز به شیر مصرف گاز مورد استفاده قرار می گیرد مشمول استاندارد اجباری است.

 

مهمان نواز در ادامه افزود: شهروندان در هنگام خرید باید از درج علامت استاندارد به همراه کد رهگیری، نام وعلامت تجاری، ماه و سال تولید و حداکثر فشار کاری مجاز بر روی شیلنگ اطمینان حاصل کنند.

 

وی تصریح کرد: هر وسیله گاز سوز باید دودکش مجزا، لوله دودکش باید بر روی دیوار و با فاصله مناسب از پرده و پنجره قرار گرفته و فاصله عمودی دود کش از خروجی بخاری تا خروجی نهایی حداقل 3 متر فاصله داشته و مجهز به کلاهک (اچ) باشد تا عمل خروج گازهای خطرناک ناشی از احتراق گاز طبیعی به خوبی انجام شود.

 

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی بر رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان به منظور حفظ سلامت آنان تاکید کر

 

پایان پیام /.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;