الزام مستند سازی صورتجلسات در حین اجرا در کارتابل سازندگان ذیصلاح

به گزارش تاسیسات نیوز، سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز اطلاعیه مهمی در خصوص الزام مستند سازی، تهیه و ارسال صورتجلسات در حین اجرا در کارتابل سازندگان ذیصلاح از ابتدای بهمن ۱۴۰۱ به شرح ذیل منتشر کرد.

بارگذاری تصاویر صورتجلسات قبل از ارسال گزارشات ناظران الزامی بوده و کنترل مستندات در تمامی مراحل توسط سازمان نظام مهندسی صورت می پذیرد

قابل توجه ناظران  ، آزمایشگاههای خاک و بتن و سازندگان ساختمان ( مجریان ذیصلاح)
با توجه به راه اندازی سیستم ارسال الکترونیکی صورتجلسات عملیات اجرایی در کارتابل سازندگان ذیصلاح ساختمان از ابتدای بهمن ماه(۱۴۰۱/۱۱/۰۱)، مستند سازی ، تهیه و ارسال صورتجلسات در حین اجرا الزامی بوده و سازمان نظام مهندسی ساختمان بصورت مستمر فرآیند انجام کار را پایش خواهد نمود .
فرآیند انجام کار به شرح ذیل می باشد :
۱- سازندگان ساختمان موظفند حداقل ۷۲ ساعت قبل از شروع هر یک از مراحل اصلی ساختمان و یا آن قسمت هایی که در آینده پوشانده می شود، مطابق صورتجلسات، نسبت به هماهنگی با عوامل مربوطه از جمله ناظرین مالک ، آزمایشگاه و … اقدام نمایند . بدیهی است در صورت ذکر موارد ایراد در صورتجلسه مربوطه، تا زمان رفع ایرادات امکان اجرای مراحل بعد وجود ندارد و ارایه گواهی تضمین کیفیت و گواهی پایان عملیات منوط به تهیه و تایید صورتجلسات مربوطه می باشد .
۲- ناظرین مربوطه موظفند پس از درخواست مجری نسبت به هماهنگی و حضور در کارگاه به منظور بررسی و بازدید آن مرحله از کار اقدام نموده و نسبت به کنترل مشخصات فنی و آخرین نقشه های دریافتی و تکمیل صورتجلسات کارگاهی با حضور نماینده مجری مشارکت نمایند به نحوی که روند اجرای عملیات دچار وقفه نگردد .
۳- بارگذاری تصاویر صورتجلسات قبل از ارسال گزارشات ناظران الزامی بوده و کنترل مستندات در تمامی مراحل توسط سازمان نظام مهندسی صورت می پذیرد .
۴- نماینده آزمایشگاه بتن با توجه به درخواست ارسال شده موظف به حضور در کارگاه ، اخذ نمونه و ارسال جواب در موعد مقرر به مجری و ناظر پروژه می باشد .
امکان ارتباط الکترونیکی و هماهنگی بین عوامل فنی پروژه از طریق ارسال پیام و پیامک در کارتابل وجود دارد .
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;