الزام رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای معلولان

به گزارش تاسیسات نیوز، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز اطلاعیه ای جهت الزام رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت در طراحی و اجرای ساختمان ها منتشر کرد.
طراحان معماری می بایستی در نقشه ضوابط مربوط را رعایت نموده و سازندگان ذیصلاح موظف به اجرای ضوابط مربوطه بوده و ناظران معماری می بایستی از ارایه گواهی عملیات ساختمانی در صورت عدم رعایت ضوابط مذکور اکیدا اجتناب نمایند
قابل توجه طراحان و ناظران معماری و سازندگان ذیصلاح گرامی؛
مطابق مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت در طراحی و اجرای ساختمان ها الزامی می باشد:
۱-۷-۴-۴ در طراحی و اجرای ساختمانها و محوطه های مجتمع های ساختمانی رعایت آخرین ویرایش ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد معلول -جسمی حرکتی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری توسط مرجع صدور پروانه و مهندسان طراح و مجری ساختمان الزامی است.
۲-۷-۴-۴- در طراحی و ساخت مجتمع های مسکن اجتماعی و حمایتی و آپارتمانهای شخصی به ازای هر ۲۰ واحد مسکونی حداقل یک واحد مناسب سازی شده برای معلولین و کم توانان جسمی حرکتی در نظر گرفته شود
۵-۳-۱-۵-۴ در طراحی و ساخت بناهای عمومی و مجتمع های مسکونی گروه ساختمانی ۴ به بالا مناسب سازی ورودی ساختمان برای امکان ورود افراد دارای معلولیت و کم توانان جسمی حرکتی به ساختمان الزامی است.
۱۷۱-۱-۷-۴- به منظور استفاده کم توانان جسمی و حرکتی در هر تصرف مسکونی با زیربنای ۷۵ متر مربع و بیشتر باید فضای کافی و تأسیسات آب و فاضلاب لازم برای نصب حداقل یک کاسه مستراح فرنگی پیش بینی شود.
* طراحان معماری می بایستی در نقشه ضوابط مربوط را رعایت نموده و سازندگان ذیصلاح موظف به اجرای ضوابط مربوطه بوده و ناظران معماری  می بایستی از ارایه  گواهی عملیات ساختمانی در صورت عدم رعایت ضوابط مذکوراکیدا اجتناب نمایند.

در هفته های پیش رو، دوره آموزشی در خصوص جزییات و نحوه رعایت ضوابط و مقررات مربوط برگزار خواهد شد.

قابل ذکر است مراتب حسن انجام خدمات، از طریق واحدهای فنی سازمان پایش خواهد گردید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;