الزامی شدن استفاده از خدمات مهندسی ترافیک در ساختمان‌های

به گزارش تاسیسات نیوز، استفاده از خدمات مهندسی ترافیک در ساختمان‌های گروه “ج” از آذرماه امسال الزامی خواهد شد.
 طی جلسه‌ای با حضور یزدی نژاد رییس سازمان مازندران، خانم دکتر محمودی نائب رئیس اول سازمان، دکتر یاسر ابراهیمیان قاجاری نماینده رشته ترافیک در هیئت مدیره، مهندس خدادی رئیس کمیسیون خدمات مهندسی سازمان، روسای ادارت سازمان و نمایندگان کمیسیون تخصصی ترافیک به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
در این جلسه که به درخواست دکتر ابراهیمیان برگزار شد مهمترین موضوعات رشته ترافیک از جمله برگزاری دوره‌های ارتقا پایه مهندسان ترافیک، الزام مهندسان طراح به استفاده از گزارش عارضه سنجی مهندسان ترافیک، تفاهم نامه با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جهت استفاده از خدمات مهندسی ترافیک و نقشه برداری در طراحی و ساخت مراکز خدمات رفاهی بین شهری، کنترل صلاحیت و ظرفیت مهندسان ترافیک در پروژه‌های کمیسیون ماده ۵ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
ابراهیمیان در این جلسه پیرو هماهنگی با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان جلسه‌ای در هفته آینده از تشکیل جلسه با حضور روسا، مدیران و کارشناسان دو سازمان خبرداد و افزود: بزودی تفاهم نامه و شیوه نامه‌های تدوین شده وارد فاز اجرایی خواهد شد. همچنین مقرر شد با پیگری از شورای مرکزی و اداره کل راه و شهرسازی استان مجوز دوره‌های آموزشی ارتقا پایه و صلاحیت مدرسان این دوره‌ها اخذ شود و الزام استفاده از گزارشات عارضه سنجی مهندسان ترافیک در فرآیند طراحی و کنترل نقشه‌ها نیز در دستور کار جلسه آتی کمیسیون خدمات مهندسی قرار گرفت.
لازم بذکر است با الزامی شدن مبحث ۲۳ مقررات ملی ساختمان از شانزدهم آذرماه سال جاری، خدمات مهندسان ترافیک علاوه بر گروه‌های ساختمانی “د” که در حال حاضر در حال ارائه می‌باشد، در گروه‌های ساختمانی گروه “ج” هم الزامی خواهد شد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;