الزامات نظام مهندسی قربانی شیک بودن نمای ساختمان

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: هزینه لوکس شدن پشت بام ساختمان ها نباید به سیما و منظر شهر به خصوص حقوق عمومی شهروندان تحمیل شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، حامد عبدالرزاقی روز شنبه در جلسه شورای فنی استان قزوین، اظهار داشت: متاسفانه طی سال های گذشته تخلفات ساختمانی به خصوص در بخش احداث اتاقک آسانسورها برروی خرپشته ساختمان ها چهره و نمای زشتی را به شهرهای استان به خصوص در قزوین بخشیده است.
وی تاکید کرد: این در حالی است که براساس مصوبات دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری، احداث چنین اتافک هایی براساس ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ممنوع است.
این مسوول با بیان اینکه نمای ساختمان جزو حقوق عمومی به شمار رفته و متعلق به مالک آن نیست، تصریح کرد: متاسفانه برخی از مالکان ساختمان ها برای دسترسی به طبقه بام، با وارد آوردن آسیب به سیما و منظر شهر، هزینه های فراوانی را به عموم شهروندان تحمیل می کنند.
عبدالرزاقی ادامه داد: متاسفانه احداث این اتاقک ها به شدت در حال گسترش بوده که علاوه بر وارد کردن آسیب به سیما و منظر شهر، به لحاظ سازه ای نیز در محاسبات نقشه اعمال نشده و با پرداخت جزیی خسارت، پایان کار ساختمان را دریافت می کنند.
وی اضافه کرد: این در حالی است که سازندگان برای پیشگیری از وقوع چنین تخلفاتی و آسیب رساندن به سیما و منظر شهرها به جای استفاده از آسانسورهای کششی می توانند از آسانسورهای هیدرولیکی که نیازی به اتاقک هم ندارند، استفاده کنند.
این مسوول خاطرنشان کرد: به همین لحاظ و به جهت رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و همچنین رعایت مقررات ملی ساختمان، امنتظار می رود دستگاه های متولی به خصوص شهرداری ها از وقوع چنین تخلفاتی جلوگیری کرده و در صورت مشاهده حکم به تخریب آن در کمیسیون های ماده ۱۰۰ بدهند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;