اقبال شاکری: همه در برنامه هفتم توسعه خانه دار می شوند

تاسیسات نیوز – صدیقه بهزادپور: حوزه مسکن برنامه هفتم هر قشری با توجه به وسعی که دارد هزینه‌های تهیه مسکن را پرداخت خواهد کرد.
عضو کمیسون عمران مجلس با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه نگاه جامعه به تمام بخش‌های کشور دارد دستیابی به رشد پیش‌بینی شده در این برنامه را ممکن دانست. اقبال شاکری، عضو کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روح کلی حاکم بر برنامه هفتم، رشد تولید داخلی است، اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رشد در برنامه هفتم به خوبی تهیه شده است که می‌تواند کشور را به رشد ۸ درصدی پیش‌بینی شده در این برنامه نزدیک کند.
شاکری با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه در همه بندها مباحث کلی و جامع دارد، گفت:برنامه هفتم از دید توسعه را نمی‌توان تنها به بخش روستا، مسکن یا حمل و نقل یا مباحث دیگر محدود کرد، در برنامه هفتم موضوع مهمی که مورد توجه مجلس و دولت بوده این است که برای هر بخشی اقداماتی که منجر به توسعه آن بخش شده و آن را به سطحی بالاتر از توانمندی‌ها ارتقاع می‌دهد، تهیه شود.
وی اضافه کرد: در کلیه ۲۳ مبحث برنامه هفتم مصادیق عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، دفاعی، امنیتی و انتظامی دیده می‌شود بنابراین برنامه هفتم یک مجموعه به هم پیوسته‌ است.وی در ادامه با اشاره به حوزه‌های مختلف در برنامه هفتم اظهار کرد: در حوزه ترانزیت و حمل نقل برنامه‌های اساسی پیش بینی شده که برای نمونه شورای ترانزیت یکی از این اقدامات خواهد بود. در این بخش پیش‌بینی شده که تمام اتصالات کریدهای شمالی، جنوبی، شرقی و غربی انجام شود.
این نماینده مجلس با اشاره به اقدامات پیش‌بینی شده برای بخش مسکن در برنامه هفتم، گفت: در این بخش برای قابل تحقق شدن تهیه مسکن برای اقشار مختلف تشویق‌هایی در نظر گرفته شد، برای نهادهای نظامی و انتظامی خانه‌های سازمانی، برای دانشگاه‌ها ساخت سرای اساتید و دانشجویان متاهل پیش‌بینی شده است.
عضو کمیسون عمران مجلس افزود: همچنین اگر بانک‌های عامل به تسهیلات تکلیفی خود در بخش مسکن عمل نکنند بانک مرکزی موظف است مدیرعامل این بانک‌ها را عزل کند و تا دو سال هم از تصدی این مسئولیت باز دارد این یکی از اقداماتی است که برای اعطای تسهیلات مسکن در نظر گرفته شده است.
به گفته شاکری حوزه مسکن برنامه هفتم هر قشری با توجه به وسعی که دارد هزینه‌های تهیه مسکن را پرداخت خواهد کرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;