افشاگری شکیب از ارتباط ۹ عضو نظام مهندسی تهران با مافیا

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه سامانه جامع مدیریت یکپارچه بزودی راه اندازی می شود، گفت: ۹ عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران با مافیا و پدر خوانده ها ارتباط دارند.
به گزارش تاسیسات نیوز، حمزه شکیب در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه سامانه جامع مدیریت یکپارچه در ۱۵ استان به صورت آزمایشی راه اندازی شده است گفت: تا دو هفته آینده کل کشور تحت پوشش سامانه مدیریت جامع قرار می گیرد و از این پس ارجاع کار به صورت سیستمی خواهد شد.
وی ادامه داد: خدمات مهندسی به خاطر شفافیت و رانت‌هایی که قبلا وجود داشت و سرچشمه فساد در سازمان های نظام مهندسی و عدم اعتماد میان سازمان نظام مهندسی و هیئت مدیره بسته می شود از ۱۵ تیر ماه امسال به صورت آزمایشی با ۲ استان به صورت پایلوت کار را پیش خواهیم برد.
شکیب با تاکید بر اینکه این سامانه موجب شفافیت در خدمات مهندسی می شود و مافیا و پدر خوانده ها از بیرون بر هیئت مدیره ها اعمال نفوذ کرده و قصد دارند پروژه ها را به آنها بدهند ادامه داد: این پدرخوانده ها و مافیا حتی هیئت مدیره های سازمان نظام مهندسی ساختمان را تعیین می کنند.
رئیس سازمان مهندسی ساختمان کشور افزود: سازمان های نظام مهندسی ساختمان کشور دارای ۶۰۰ هزار عضو هستند که ۳۵۰ هزار دارای پروانه هستند و در استان تهران ارحاع کار تنها به ۳ درصد می رسید و قطعا با راه اندازی سامانه جامع مدیریت یکپارچه دیگر این اقدام رخ نخواهد داد.
مافیا عملا ۵۰ روز است که جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان را از کار انداخته اند
وی ادامه داد: این مافیا و پدر خواانده ها با ارتباطی که با ۹‌ عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران دارند عملا ۵۰ روز است که جلسه هیئت مدیره را از کار انداخته اند و در این مدت هیچ جلسه ای برگزار نشده است.
وزارت راه برای ۹ عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران ورود کند
شکیب خاطر نشان کرد: به این ۹ عضو نامه زده ایم و باید وزارت راه و شهرسازی برای این ۹ عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران ورود کند و آنها را به شورای مرکزی معرفی کند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه سامانه شهرستانهای تهران و شهر تهران را یکپارچه کردیم، افزود: به دلیل سامانه ای شدن، برخی استان ها از جمله تهران، البرز و مازندران با مقاومت در برابر این سامانه روبرو هستیم. همانطور که اعلام کردم در استان تهران بیش از ۵۰ روز است که نتوانسته ایم جلسه ای در سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران برگزار کنیم. تعدادی در هیئت مدیره هستند که با خروج خود در لحظات خاص جلسات را از حد نصاب خارج می کنند.
شکیب گفت: در واقع ۹ نفر هیئت مدیره تهران با هماهنگی یکدیگر جلسات را آبستراکسیون می کنند. متاسفانه وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان دستگاه نظارتی به صورت جدی به این ماجرا وارد نشده است و باید این افراد به شورای انتظامی معرفی شوند.به این افراد نامه زدم و گفتم که سازمان نظام مهندسی را تعطیل کرده اید ،در این صورت نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان باید منحل شود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه پدرخوانده ها اراده حاکمیت را برعهده گرفته اند، تصریح کرد: راهکار جلوگیری از این وضعیت رد صلاحیت پدرخوانده ها نیست، چراکه این افراد در دوره های بعدی هئیت مدیرها سه چهار نفر را وارد کرده اند. بنابراین با راه اندازی سامانه یکپارچه و جامع از هدف خود دور خواند شد و به همین دلیل است که با آن مخالفت می کنند.
در سازمان های نظام مهندسی استان تهران و مازندران فساد ریشه گسترانده است
وی با بیان اینکه به‌عنوان رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اعلام می‌کنم در سازمان های نظام مهندسی استان تهران و مازندران فساد ریشه گسترانده است، تاکید کرد: پدرخوانده ها حتی برای بنده هم پرونده سازی کرده اند. این در حالی است که ۳۰ سال است پروانه دارم، اما یک متر هم کار نگرفته ام. این افراد آنقدر پول دارند که هر کاری را می توانند انجام دهند.
وی تاکید کرد: سوال ما این است که چرا با ۹ عضو هیئت مدیره استان تهران مماشات می شود، چرا اعضای علی‌البدل جایگزین این افراد نمی شوند؟
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اعلام اینکه هیئت مدیره سازمان ها را پدرخوانده ها تعیین می کردند، اضافه کرد: افرادی که ماهانه میلیارد تومان درآمد دارند، در برابر راه اندازی سامانه به شدت مقاومت می کنند.
شکیب گفت: در تهران ۸۰ درصد ارجاع کار حداکثر ۳ درصد می رسید که این فرآیند را با سامانه جامع مدیریت یکپارچه سازمان نظام مهندسی ساختمان اصلاح کرده ایم.
وی  با اعلام اینکه با سامانه مذکور هر عضو حق عضویت را پرداخت می کند که به صورت آنلاین سهم سازمان استان را واریز می کند، اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات مدیره، در حال حاضر سهم سازمان ۲.۵ درصد از درآمد است که از سوی اعضا پرداخت خواهد شد.
وی در خصوص بیمه مهندسان ساختمان افزود:  بعد از سه دهه و پس از رفت و آمدهای چندین باره در مجلس و دریافت مجوز از شورای نگهبان موفق به تصویب بیمه مهندسان شدیم و در برنامه هفتم هم این موضوع مورد تصویب قرار گرفته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در خصوص حق الزحمه‌ها و تعرفه های جدید نظام مهندسی گفت: تعرفه های جدید را به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده‌ایم لذا تعرفه ها براساس نفر ساعت تعیین شده است.
شکیب گفت: به سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی تعرفه های نظام مهندسی ساختمان را داده ایم که خوشبختانه مورد قبول واقع شده است.
وی بیان کرد: بیست وهفتمین اجلاس هیئت عمومی ساختمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ۱۳ و ۱۴ تیرماه در تهران برگزار می شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;