افزایش کارایی پیل‌های خورشیدی با الگودهی جدید

افزایش کارایی پیل‌های خورشیدی با الگودهی جدید

اخیرا روش ساده‌ای برای افزایش کارایی پیل‌های خورشیدی ارائه شده‌ است که در آن الگوهایی از جنس نانوسیم روی پیل ایجاد می‌شود.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت Bandgap Engineering موفق به افزایش 0.4 درصدی کارایی پیل‌های خورشیدی تجاری شده‌ است، به طوری که این بازده از 17.2 درصد به 17.6 درصد رسیده است.

برای تولید این پیل خورشیدی، پژوهشگران از یک تولیدکننده خواستند تا 84 ویفر چندبلوری را از طریق فرآیند صنعتی استاندارد تولید پیل، برای این پروژه تولید کرده و در اختیار آنها قرار دهد. تنها تفاوت موجود در این ویفرها این بود که نیمی از آنها دارای پوششی حاوی نانوساختار بودند که از روش پتنت شده این شرکت به‌ دست آمده بود. نیم دیگر، تنها پوشش استاندارد اسیدی داشتند.

 

 یکی از مدیران این شرکت می‌گوید: بهترین پیل‌های خورشیدی نانوسیمی دارای کارایی 17.76 درصد است، در حالی که پیل‌های خورشیدی استاندارد بازده 17.32درصدی دارند. این درحالی است که خط تولید پیل خورشیدی استاندارد برای تولید این نوع پیل‌ها طراحی شده، بنابراین اگر بتوان خط تولید را به نحوی طراحی کرد که برای پیل‌های خورشیدی نانوسیمی مناسب شود، می‌توان پیل‌های نانوسیمی کاراتری با این روش تولید کرد.

 

 به گفته یکی دیگر از مدیران این شرکت، نتایج این پژوهش نشان داد که کارایی پیل‌های خورشیدی نانوسیمی بیشتر از پیل‌های خورشیدی معمولی است، همچنین در این پژوهش مشخص شد که به سادگی می‌توان با ایجاد تغییراتی، پیل‌های خورشیدی تجاری کاراتر تولید کرد.

 

این شرکت اعلام کرد که موفق به افزایش کارایی پیل‌های خورشیدی تک بلوری به 19 درصد شده‌ است. این کار با همکاری مشترک موسسه فناوری جورجیا انجام شده‌ است. فناوری نانوسیم این شرکت به نحوی توسعه یافته که قابل استفاده در فرآیند استاندارد تولید پیل خورشیدی است.

از آنجایی که این فناوری موجب کاهش انعکاس می‌شود، بنابراین برای ویفرهای چندبلوری که دارای انعکاس بالایی هستند، ایده‌آل است. همچنین این فناوری قابل استفاده در چند فرآیند تولید پیل خورشیدی تجاری است که در حال حاضر توسط برخی تولیدکنندگان استفاده می‌شود.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;