افزایش چشمگیر قیمت پکیج و بخاری

علی رجایی، یک فعال صنعت لوازم خانگی با بیان اینکه قیمت پکیج و بخاری و به طور کلی لوازم خانگی در سال ۹۸ جهش بی سابقه ای را تجربه کرد، گفت: به دلیل رکود شدید بازار، زیر فروشی و به عبارت بهتر، فروش زیر قیمت خرید لوازم خانگی در بازار شدت گرفته است.
به گزارش تاسیسات نیوز؛ بازار وسایل گرمایشی اعم از پکیج و بخاری داغ شده؛ به طوری که مردم از الان برای خرید وسایل گرمایشی منزل خود، به بازار مراجعه می کنند. این در حالی است که مغازه دارها از سنگینی سایه رکود بر سر بازار لوازم خانگی سخن می گویند.
رکود در بازار لوازم خانگی شدت گرفته؛ به طوری که فروشندگان برای پاس کردن چک های خود به «زیرفروشی» یا فروش زیر قیمت خرید لوازم خانگی روی آورده اند.
تقاضای لوازم خانگی به صفر نزدیک شد
علی رجایی ادامه داد: بازار وسایل گرمایشی همچون سایر لوازم خانگی امسال به شدت در رکود است؛ مغازه دارها برای پاس کردن چک های خود دست به زیرفروشی می زنند و همین موجب کاهش بیشتر قیمت در بازار شده است.
زیرفروشی لوازم خانگی در بازار
این فعال صنعت لوازم خانگی با بیان اینکه علاوه بر مغازه دارها، شاهد زیرفروشی لوازم خانگی ازسوی مردم نیز هستیم، گفت: مردم وام های لوازم خانگی را از بانک ها دریافت می کنند و به دلیل نیاز به پول آن، لوازم خانگی خریداری شده با وام را با قیمت ارزان تر از خرید گاها تا ۳۵ درصد ارزان تر در بازار می فروشند تا مبلغ آن را دریافت کنند.
بازار وسایل گرمایشی داغ شد
این فعال صنعت لوازم خانگی در مورد بازار وسایل گرمایشی نیز گفت: بازار بخاری و پکیج از شهریورماه آغاز می شود و تا ۱۵ آبان ماه ادامه دارد.
رجایی با اشاره به ثبات قیمت لوازم خانگی و وسایل گرمایشی در ماه های اخیر گفت: رکود و نبود تقاضا در بازار لوازم خانگی و ثبات نرخ دلار و ارز موجب رکود در بازار شده است.
شوک به بازار لوازم خانگی
این فعال صنعت لوازم خانگی در پاسخ به سوال  مبنی بر اینکه در چند سال اخیر قیمت لوازم خانگی چه تغییری کرده است؟ گفت: اوج افزایش قیمت ها در بازار لوازم خانگی مربوط به سال ۱۳۹۸ به دلیل افزایش قیمت بنزین بود.
رجایی با اشاره به شوک افزایش قیمت بنزین به بازار لوازم خانگی در سال ۱۳۹۸ ادامه داد: در آن سال یک شبه قیمت لوازم خانگی جهش بی سابقه ای را تجربه کرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;