افزایش مصرف برق در تابستان

به گزارش تاسیسات نیوز، پيک مصرف برق در تابستان سال گذشته برابر با 52 هزار و 692 مگاوات بوده است که پيش‌بيني مي‌شود در تابستان سال جاري به حدود 55 هزار مگاوات برسد.




به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، وزیر نیرو در نشستی با مدیران ارشد صنعت برق کشور بر لزوم آمادگی هر چه بیشتر مجموعه‌های صنعت برق برای مدیریت پیک بار تابستان سال جاری تاکید کرد و گفت: به‌طور متوسط استفاده از وسايل سرمايشي از جمله کولرها حدود 30 درصد از کل مصرف برق کشور را شامل مي‌شود و پيش‌بيني اين است که در تابستان سال جاري نيز مصرف برق اين وسايل سرمايشي به حدود 20 هزار مگاوات برسد.





حميد چيت‌چيان در این نشست اظهار کرد: براساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده و با توجه به شروع زودتر فصل گرما در سال جاري به نظر مي‌رسد که پيک بار مصرف برق در مقايسه با پيک تابستان سال گذشته با افزايش قابل ملاحظه‌اي روبه‌رو شود.





وي تصريح کرد: مقايسه متوسط مصرف برق در هفته جاري با مدت مشابه سال گذشته نشان مي‌دهد که حدود 3 هزار مگاوات مصرف برق با افزايش روبه‌رو بوده و اين يعني اينکه ممکن است روزهاي پيک در تابستان سال جاري در مقايسه با سال‌هاي گذشته افزايش يابد.





وزیر نیرو با اشاره به راهکارهای کنترل پیک مصرف برق در تابستان امسال تاکید کرد: از راهکارهاي بسيار مهم براي کنترل پيک مصرف برق در تابستان و اجتناب از فرآيند خاموشي، همکاري بخش‌هاي مختلف از جمله صنايع و مشترکا ن خانگي و اداري براي مصرف برق در زمان‌هاي کم‌باري شبکه برق است.

 

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;